کارگردان نمایش «مزاحم کوچولو» از منسجم نبودن گروه‌های نمایشی و سبک نمایشی خود می‌گوید.

داریوش مؤدبیان کارگردان نمایش «مزاحم کوچولو» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص گروه خود گفت: در واقع این نمایش حاصل یک کار گروهی است که به سرپرستی علی نصیریان کار خود را ادامه می‌دهد و متناسب با محل تمرین و نمایش اعضای آن انتخاب شده‌اند. زیرا خانه موزه استاد انتظامی یک سالن اجرای کوچک با ظرفیت محدودی دارد اما تا جایی که جا داشته، مسئولان آن تسهیلاتی در اختیارمان قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: دوره اول چخوف‌خوانی داشته‌ایم که با توجه به استمرار در تمرین‌ها نمایش‌های خوب و با فاصله زمانی اندکی روی صحنه برده‌ایم.

مودبیان در رابطه با نمایشنامه اثر خود اظهار داشت: این اثر اقتباسی از نمایش کوتاه «کودکی مرده در پیاده‌رو» است که به صورت کار گروهی آن را تمرین کردیم و توسط خودم اقتباس و ترجمه شد تا به روی صحنه برود.

وی در رابطه با داستان نمایش «مزاحم کوچولو» اذعان کرد: داستان یک روز پاییزی است  که دو خانم متشخص به پارک می‌آیند تا در آنجا استراحت کنند و متوجه شخصیتی در پشت یکی از بوته‌ها می‌شوند، ازطرفی وجود یک رفتگر و زن کولی کل ماجرا را دچار تغییر می‌کند.

وی در خصوص انگیزه خود از انتخاب این اثر بیان کرد: نادیده‌گرفتن و بی‌توجهی به سرنوشت دیگران، همچنین رفتار غیرمسئولانه انسان‌ها در جامعه باعث شد تا آن را انتخاب کنم. از  طرفی نمایش ما یک طنز تلخ کم داشت؛ زیرا که این نوع آثار برای بازیگران حساس و جذاب است.

کارگردان نمایش «مزاحم کوچولو» با اشاره به اینکه تئاتر باید هشداردهنده هم باشد گفت: تئاتر علاوه بر اینکه نقش سرگرم‌کننده‌ای دارد می‌بایست هشداردهنده هم باشد و با خود آموزش‌هایی را به همراه داشته باشد.

وی درباره تشکیل گروه‌های نمایشی و منسجم بودن آنها بیان کرد: متأسفانه گروه‌ها با سرمایه‌های خودشان آثار را تولید می‌کنند که همین امر باعث می‌شود تا منسجم نمانند. تئاترهای نمایشی هم باید تولیدکننده باشند تا امکاناتی در اختیار گروه‌ها قرار بگیرد و در یک مکان ثابت ماندگار باشند.

مؤدبیان در  رابطه با پیشنهاد خود در این زمینه تصریح کرد: ما فرهنگسراهای بسیاری در سطح شهر داریم و هر کدام دارای مدیریت هنری هستند که اگر این گروه‌ها به درستی تشکیل شوند با اهداف مشخص در کنار هم پیش خواهند رفت و به صورت یک گروه ثابت کار خود را پیش خواهند برد. 

وی در راستای سبک اجرایی نمایش خود بیان کرد: نگاه این اثر با رویکرد طنز تلخ خود به داستان، کاملا واقع‌گرایانه است که رنگ و بوی فانتزی هم در خود دارد. به واقع می‌توان گفت به دلیل سبک نوشتاری اثر، یک نوع انتزاع از واقعیت را تماشاگر روی صحنه می‌بیند.

گفتنی است؛ نمایش «مزاحم کوچولو» به کارگردانی داریوش مؤدبیان از گروه «تئاتر مردم» به سرپرستی علی نصیریان تا 26 اسفند ماه در موزه خانه استاد انتظامی روی صحنه می‌رود.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار