رئيس پليس فتا استان از هک سامانه آموزشی يکی از دانشگاه های معتبر استان توسط چند دانشجو خبر داد.

به گزارش گروه استان ها ی باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ "علی شفيعی"گفت: در پی شکايت نماينده حقوقی يکی از دانشگاه‌های استان مبنی بر اينکه فرد يا افرادی ناشناس با نفوذ به سرور دانشگاه علاوه بر اخلال در سامانه دانشجويی، اقدام به تغيير نمرات دانشجويان و حذف و اضافه دروس کرده‌اند، بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پس از بررسی تغييرات رخ داده در سامانه دانشگاه مذبور و همچنين استعلام از چندين مرکز isp  و بررسی سيستم دانشگاه متوجه شدند، بيش از چند هزار تغيير در نمرات و همچنين انتخاب واحد دانشجويان دانشگاه صورت گرفته که نشان دهنده اقدام مجرمان در پاک کردن رد خود و همچنين ايجاد پاپوش برای ديگر دانشجويان بوده است.

اين مقام انتظامی افزود: کاراگاهان با بررسی تمام تغييرات مجرمان را شناسايی و با هماهنگی مقام قضايی دستگير کردند.

سرهنگ شفيعی گفت: متهمان که از دانشجويان همان دانشگاه بودند در بازجويی اوليه منکر بزه انتسابی شدند اما با بررسی سيستم رايانه ای متهمان و استفاده از شگردهای تخصصی ، اعتراف کردند.
این مجرمان از سهل انگاری مسئول امور آموزش دانشگاه سوءاستفاده و با يادداشت نمودن رمز عبور سامانه  ، تغييراتی از جمله حذف و انتخاب واحد، تغيير نمرات، ثبت مرخصی برای دانشجويان و تغيير رمز عبور دانشجويان  اقدام کرده بودند.


انتهای پیام/پ


 
برچسب ها: کرمانشاه ، سامانه ، آموزشی ، هک ، پلیس ، فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.