رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه باید صاحب "راسته‌بازار فرش" شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه باید صاحب "راسته‌بازار فرش" شود.

نعمت‌الله حقیقی لازم است فرش فروشی‌های کرمانشاه در یک نقطه متمرکز شوند و محلی برای این کار البته با جانمایی دقیق و علمی تعیین شود.

 وی با بیان اینکه می‌توان ابتدای این راسته بازار را به نمایشگاه دائمی یا موزه فرش استان تبدیل کردافزود: باید شرایط بگونه‌ای فراهم شود که جذابیت کافی برای فرش فروشان وجود داشته باشد تا مغازه خود را در سطح شهر رها کنند و به محل جدید بیایند.

  حقیقی با اشاره  به زنجیره تکمیل پشم تا فرش استان گفت: برنامه داریم سه هزار تن پشم از دامداران بخریم و فرآوری کنیم و در اختیار بافندگان قرار دهیم که این کار باعث می‌شود هزینه تمام شده نخ برای بافندگان 24 میلیارد ریال کمتر شود و دو هزار نفر مستقیم و غیرمستقیم مشغول کار شوند.

وی کل اعتبار برای این کار را حدود 480 میلیارد ریال اعلام کرد که  حدود 96 میلیارد ریال از آن سهم آورده خود مردم است و مابقی باید از طریق تسهیلات و با همکاری بخش‌های مختلف تامین شود.

حقیقی از نیاز به آموزش پنج هزار نفر هم  خبر داد که رقمی حدود شش میلیارد ریال پول نیاز دارد.

وی تسهیلاتی که باید در اختیار بافندگان قرار گیرد را نیز پنج میلیون ریال برای هر نفر دانست که معادل 250 میلیارد ریال خواهد شد که از این رقم 40 درصد سرمایه در گردش و 60 درصد سرمایه ثابت است.


انتهای پیام/

 

برچسب ها: کرمانشاه ، ایجاد ، بازار ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.