معاون پژوهش دانشگاه فرهنگیان از توسعه همکاری با دانشکده‌های علوم تربیتی برای ارتقای کیفیت تربیت معلم خبر داد.

رضا ساکی معاون پژوهش دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حوزه آموزش عالی، تربیت معلم در حاشیه قرار دارد که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

وی ادامه داد: اگر قرار به توسعه جامعه است باید آموزش و پرورش توسعه پیدا کند که این امر از طریق تربیت معلم محقق می‌شود.

معاون پژوهش دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه هر تغییر و تحولی از معلم سرچشمه می‌گیرد، عنوان کرد: چنانچه نسبت به تربیت معلم همچنان بی‌تفاوت باشیم، تغییرات چشمگیری ایجاد نمی‌شود.

ساکی در خصوص تأمین اعتبارات برای توجه بیشتر به تربیت معلم، بیان کرد: محدودیت‌های مالی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد که پاسخگوی نیازهای دانشگاه نیست، این مشکلات بیشتر در تخصیص اعتبار برای تربیت معلم به چشم می‌خورد.  

وی با تأکید بر اینکه پتانسیل علمی خوبی در این خصوص شکل گرفته، گفت: از نظر علمی جایگاه خوبی برای تربیت معلم ایجاد می‌کنیم و امیدواریم همکاری‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

ساکی با اشاره به اهمیت بحث تربیت معلم، بیان کرد: براساس ظرفیت‌های قانونی‌ که در اسا‌س‌نامه دانشگاه به آن اشاره شده و همچنین مصوبات هیئت امنا، قرار بر این است تا بخشی از فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان با همکاری دانشکده های علوم تربیتی سراسر کشور انجام شود.

وی ادامه داد: تا کنون صحبت‌های اولیه برای این فرایند انجام شده و روند مثبتی را طی کرده و به زودی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
....
آخرین اخبار