برای نخستین بار در کشور 23000 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی فارغ التحصیل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در نشست خبری روسای پردیس ها و مراکز آموزش عالی، در مجتمع شهید بهشتی  با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره ی اهمیت دانشگاه فرهنگیان گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید و دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان، بر توجه به اهداف این دانشگاه تاکید کردند و این نشست با هدف تبیین مواضع دانشگاه فرهنگیان و برنامه های انجام شده و در حال اجرا، برپا شده است.
سید حسین مجتبوی، افزود: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که سال 91  وارد این مجموعه شدند، امسال فارغ التحصیل می شوند و در واقع اولین سالی است که خروجی های این دانشگاه، وارد عرصه ی تعلیم و تربیت می شوند.
وی ادامه داد: 1200 دانشجوی علوم تربیتی داریم که فارغ التحصیل مهر امسال اند و حدود 1100 دانشجوی رشته های دبیری هم، بهمن امسال فارغ التحصیل و وارد چرخه ی نظام تعلیم و تربیت می شوند.
رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در خصوص رشته های این دانشگاه نیز گفت: تمام رشته های دانشگاه فرهنگیان مورد نیاز آموزش و پرورش است و با توجه به نیازی که دارد، تربیت می شوند.
مجتبوی در رابطه با تعداد و نحوه ی تربیت دانشجو معلمانی که مورد نیاز آموزش و پرورش بود، اظهار داشت: براساس ماده ی 28 اساسنامه دانشگاه های فرهنگیان، علاوه بر دانشجویانی که از طریق کنکور سراسری جذب می شوند، وزارت آموزش و پرورش طی بخشنامه ای اعلام کرد که فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسر کشور که دارای مدرک لیسانس تا دکترا هستند در آزمون سراسری شرکت کردند و تعدادی از آن ها قبول شدند که سهمیه ی خراسان 170 دانشجوست.
وی تصریح کرد: این دانشجو معلمان در مرکز آموزشی ثامن الحجج در 2 ترم دوره می بینند که پس از کسب مهارت های لازم فارغ التحصیل می شوند.
 رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی یاداور شد: حدود 5 هزار نفر در کل کشور مهر 95 پس از آزمون پایانی دانشگاه های فرهنگیان، وارد عرصه ی تعلیم و تربیت می شوندکه  از این سهمیه تعدادی مربوط به خراسان است و ما میزبان 170 نفر هستیم.
انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.