مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از آغاز واکسیناسیون رایگان بر علیه بیماری آبله در سطح دامداریهای استان کرمان خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل دامپزشکی ، دکتر حسین رشیدی افزود : با توجه به اینکه بیماری آبله از بیماری‌های مسری است و در صورت شیوع بیماری در گله خسارات اقتصادی فراوانی به صنعت دامپروری وارد می‌کند، بنابراین عملیات واکسیناسیون گوسفند و بز علیه این بیماری هر سال در ابتدای سال آغاز می‌شود.

وی در خصوص علائم این بیماری بیان داشت : این بیماری ویروسی با بروز تب بالا شروع و در ادامه جراحات پوستی به اشکال التهابی مختلف بروز نموده وگاهی ممکن است این جراحات در اندام های داخلی مانند ریه و کلیه ها ایجاد شده تلفات سنگینی را بدنبال داشته باشد .

دکتر رشیدی گفت : این طرح از اول اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 20 خرداد ماه ادامه دارد و پیش بینی می شود در این طرح حدود 3 میلیون راس علیه بیماری آبله ایمن شوند و همزمان دامها در صورت نیاز علیه تب برفکی و دامهای سنگین نیز علیه بیماری پوستی لمپی اسکین واکسینه میشوند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان  نقش همکاری دامداران و روستائیان را در بهتر اجرایی شدن این طرح بسیار مهم دانست و تصریح کرد: امیدواریم کلیه دامداران و روستائیان با مامورین اعزامی جهت مایه کوبی دام ها همکاری لازم را داشته باشند.

وی در پایان اعلام کرد این طرح بصورت کاملا رایگان می باشند و دامداران در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن 1512 و یا شماره پیامک 3000231512 اطلاع دهند تا در اسرع وقت به شکایت آنها رسیدگی شود .

انتهای پیام/ی

برچسب ها: واکسیناسیون ، آبله ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.