در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

تعاون نزدیک‌ترین الگو به اقتصاد مقاومتی /عدم آگاهی مسئولین و آحاد مردم به ظرفیت های تعاون در کشور

معاون امور تعاون وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون مشکل و مانع اصلی تعاون ، خوب شناخته نشدن تعاون و عدم آگاهی مسئولان و آحاد مردم با ظرفیت های آن است.

تعاون نزدیک‌ترین الگو به اقتصاد مقاومتی /عدم آگاهی مسئولین و آحاد مردم به ظرفیت های تعاون در کشورحمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان این‌که سرمایه اجتماعی و مشارکت، حاصل توسعه اجتماعی به حساب می آید، اظهار داشت: البته بدیهی است که رشد سرمایه  اجتماعی نیز اصلی ترین سرمایه و پشتوانه برای توسعه اقتصادی و سیاسی و حتی امنیتی کشور محسوب می شود، چرا که سرمایه اجتماعی اعتماد عمومی بین مردم و بین مردم و دولت را به طور متقابل ارتقاء می بخشد.

وی گفت: وقتی مردم به دولت اعتماد داشته باشند، سیاست ها و برنامه های دولت را جدی و موثرتر مورد توجه قرار داده و برای اجرایی شدن آن  تلاش می کنند و در مقابل  وقتی دولت به مردم اعتماد داشته باشد در واگذاری امور به ویژه در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن ها نیز با انگیزه و اعتقاد راسخ تری عمل می کنند که  اصلی ترین دستاورد این اعتماد متقابل رشد و توسعه کشور است.

 معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که تعاون می تواند گروه‌های شغلی مختلف و کارگاه‌های تولید کوچک و واحدهای  صنفی و خدماتی در قالب تعاونی‌های تامین نیاز را تحت پوشش قرار دهد و امکان رقابت پذیری آن‌ها با واحدهای بزرگ مقیاس را ارتقاء بخشد، بیان کرد: طبیعتا خرید مواد اولیه ، ابزار  و ماشین آلات برای یک واحد کوچک از خرید انبوه آن‌ها در مقیاس های بزرگ گران‌تر شده  و هزینه تولید و قیمت تمام شده آن‌ها بیشتر می شود و از طرف دیگر تولید در مقیاس بزرگ و با قیمت پایین تر امکان رقابت پذیری را در بازار بهتر فراهم می سازد.

کلانتری تعاون را عاملی برای در کنار هم قرار گیری سرمایه های خرد و کوچک مردم در مناطق محروم و روستایی برشمرد و تصریح کرد:همچنین تعاون در مقیاس بالاتر  امکان انجام یک کار اقتصادی، تولیدی یا خدماتی مفید را فراهم می سازد که  هرگز تک تک افراد با موجودی کم نمی توانند چنین نقشی را ایفا کنند.

وی بیان کرد: تعاون بهترین رویکرد به پدیده مشارکت مردم در توسعه کشور و مردمی کردن اقتصاد است و البته نزدیک‌ترین الگو و روش برای تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز برشمرده می شود  که بر همین اساس تعامل اجتماعی دولت را گسترش و ارتقاء می بخشد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوب شناخته نشدن تعاون و عدم آگاهی مسئولان و آحاد مردم به ظرفیت های آن را مشکل و مانع اصلی تعاون خواند و گفت:در همین راستا باید شمع هایی روشن کرد تا بخش تعاون به مفهوم واقعی و کامل آن دیده شود آن‌گونه که امروز در اروپا، ژاپن، کانادا، هند، نیوزلند، مالزی و... نیز دنبال می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
واگذاری سهام عدالت به فارغ التحصیلان بیکار دانشگاه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
ایجاد شرکت تعاونی های توسعه و عمران شهرستان ها و اعلام فراخوان برای جذب و عضویت فارغ التحصیلان بیکار در این شرکت ها
آخرین اخبار