به گفته مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه 586 ماما در سطح استان کرمانشاه فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛به گفته مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه 586 ماما در سطح استان کرمانشاه فعالیت می کنند.

 شیوا کاظمی با اشاره به کمبود نیروی مامایی در استان گفت:اکنون بصورت فوری نیاز به جذب 100 مامای جدید داریم.بر اساس استانداردها تعداد ماماهای فعلی پاسخگوی نیاز استان نیست.

 وی افزود:جذب این نیروهای جدید علاوه بر کاهش فشار کاری ماماها موجب رسیدگی سریع به مادران باردار و کاهش درد آنها خواهد شد.

 کاظمی با اشاره به حضور ماماها برای اجرای دو سیاست فرزند آوری و ترویج زایمان طبیعی در کشور ادامه داد:از سال 93 تاکنون تعداد موالید استان از 33 هزار به بیش از 36 هزار تولد رسیده و این درحالی است که طی این سالها افزایش ماما نداشته‌ایم.

 وی با بیان اینکه چارت کنونی بیمارستانها به دهه 40 و 50 برمی‌گردد و نیاز به بانگری فوری دارد گفت: با ابلاغ چارت‌های جدید راه برای استخدام نیروهای جدید مامایی باز می‌شود.

 کاظمی در ادامه با اشاره به عدم پوشش بیمه‌ای خدمات مامایی، گفت: بر اساس طرحی که چند ماه پیش مصوب شد، قرار شد تا بیمه‌ها خدمات ماماها را نیز پوشش دهند که در این راستا سه استان گلستان، اصفهان و اردبیل به عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شدند.با اجرای این طرح هزینه های درمانی مادران باردار کاهش می یابد.


انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.