وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد گروه‌های معارض در تلافی حملات ارتش، به بیمارستان حلب حمله کرده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در سالن کنفرانس خبری وزارت متبوع خود حاضر شد و در برابر خبرنگاران در خصوص آخرین تحولات سوریه و روز جهانی رسانه‌ آزاد سخن گفت.

کری ابتدا در خصوص وضعیت جاری سوریه و سفر دیروز خود به ژنو سخن گفت. وی گفت که در سوئیس با «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در خصوص نحوه تثبیت آتش‌بس و اعاده آن در حلب سخن گفته است.

جان کری سپس به حمله راکتی امروز به یک بیمارستان در حلب اشاره کرد. امروز تروریست‌های سوریه، با راکت‌های دست‌ساز به یک بیمارستان حمله کردند، بر اساس اعلام منابع سوری در این حمله 25 نفر کشته شده‌اند؛ 17 نفر از این میان، کادر درمانی و مجروحان بستری در بیمارستان بوده‌اند.

جان کری در خصوص این حمله گفت: «امروز یکی از گروه های معارض که می‌خواهیم مشخص شود کدام گروه بوده، به یک بیمارستان در حلب حمله کرد. معارضان می‌خواهند حملات رژیمی را تلافی کنند که با وحشیگری با آنها برخورد می‌کند.»

تروریست‌های سوری پس از شروع آتش‌بس در کشور و تمرکز ارتش بر آزادسازی شهر تاریخی پالمیرا، در جنوب حلب به مواضع ارتش حمله کردند؛ حمله‌ای وسیع که به کشته شدن 6 مستشار نظامی از رنجرهای کلاه‌سبز تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران انجامید.

ارتش سوریه حالا در محور حساس حلب که با آزادی «نبل‌الزهراء» دیگر مسیر اتصال شمال و جنوب نیست، برای حفظ زمین‌های آزاد شده در حال جنگ با تروریست‌هاست.

جان کری به اوضاع سیاسی سوریه و پیش‌بینی‌های آمریکا از آینده این کشور پرداخت و گفت که دیروز با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در خصوص نیاز فوری به ازسرگیری آتش‌بس صحبت کرده و لاوروف هم نظر وی را تأیید کرده است.

کری گفت: «هیچ راه‌حلی برای بحران سوریه به جز نشستن بر سر میز مذاکره وجود ندارد.»

جان کری، وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد در صورت پایبند نماندن بشار اسد به آتش بس جدیدی که مسکو و واشینگتن در حال بررسی آن هستند، پیامدهایی رخ خواهد داد.

وی در گفتگو با خبرنگاران در مقر وزارت خارجه تصریح کرد: در صورتی که اسد به این مسأله پایبند نماند، به شکلی  واضح پیامدهایی بوقوع خواهد پیوست که می تواند یکی از آنها فروپاشی کامل آتش بس و بازگشت جنگ در سوریه باشد.

سخنان کری پس از آن مطرح می شود که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرده بود آتش بس یکجانبه ای که ارتش سوریه اعلام کرده، ممکن است تا ساعات آینده شهر حلب را نیز در بر بگیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
شما در پاسخ به چه به بیمارستان قندوز حمله کردید
آخرین اخبار