وزیر خارجه عربستان اعلام کرد ارتباط دادن این کشور با حملات 11 سپتامبر سبب از میان رفتن اعتماد سرمایه گذاران می شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان روز دوشنبه اعلام کرد کشورش به آمریکا هشدار داده است لایحه پیشنهادی در خصوص مسئول دانستن سعودی ها در حملات 11 سپتامبر سبب تأثیر گذاری بر سرمایه گذاران در آمریکا از سرتاسر جهان خواهد شد.

جبیر پس از مذاکره با جان کری، وزیر خارجه آمریکا در خصوص بحران سوریه، در گفتگو با خبرنگاران در ژنو خبرها مبنی بر تهدید عربستان برای خارج کردن دارایی هایش از آمریکا را لغو کرد.

جبیر گفت: این چنین قوانینی سبب ازمیان رفتن اعتماد سرمایه گذاران خواهد شد. اما گفتن چنین سخنانی که "خدای من، سعودی ها ما را تهدید کردند" سخنانی سخیف و بی ارزش است.

وی در ادامه افزود: ما از سیاست های پولی، سیاست های مرتبط با انرژِی و سیاست های اقتصادی برای اهداف سیاسی استفاده نمی کنیم. هنگامی که ما سرمایه گذاری می کنیم؛ آن را به عنوان سرمایه گذار انجام می دهیم و هنگامی که نفت می فروشیم، به عنوان تاجر آن را به فروش می رسانیم.

روزنامه نیویورک تایمز ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود دولت ریاض تهدید کرده است در صورتی که کنگره آمریکا پیش نویس طرحی را در خصوص سلب مصونیت از دولت های خارجی در پرونده های مرتبط با حملات تروریستی که یک آمریکایی در آمریکا کشته شود به تصویب برساند، این کشور دارایی هایش به ارزش 750 میلیارد دلار خارج خواهد کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار