جشنواره خیرین مدرسه ساز در قزوین برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین امروز به خبرنگاران گفت:  هجدهمین دوره این جشنواره  23 اردیبهشت ماه در سالن دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار می شود.

علی عسگر جوانبخت  تعداد خیرین مدرسه ساز در استان را  بیش از 200 نفر اعلام کرد و افزود: خیرین در این جشنواره  قرار است 18میلیاردتومان تعهد برای ساخت مدرسه بدهند.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز در سال گذشته به 75 درصد از تعهدات خود عمل کرده اند گفت: از 46 پروژه ی مدرسه سازی در سال گذشته 24 مدرسه با 11 و نیم میلیارد تومان با  مشارکت خیرین ساخته شده است.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین با اشاره به اینکه در استان قزوین ۹ هزار و ۴۸۲ کلاس درس داریم بیان کرد: دو هزار و ۷۵۳ کلاس نیازمند تخریب و نوسازی و سه هزار و ۶۲۳ کلاس نیازمند مقاوم سازی است.

جوانبخت اضافه کرد:  الویت ما برای ساخت و نوسازی مدارس در  شهرستان های بوئین زهرا، البرز، آبیک ، تاکستان و ناحیه یک قزوین است.

جوانبخت همچنین از هزنیه 60 میلیارد تومانی برای هوشمند سازی و سیستم گرمایشی مدارس خبر داد و گفت: سه هزار کلاس درس نیاز به استاندارد سازی است.

وی از برنامه جدید ساخت مدرسه تحصیلی اتباع خارجی در استان خبر داد و گفت: بعد از پروژه ی  مدرسه ناصرآباد این بار هم قرار است با کمک سازمان ملل در اقبالیه برای اتباع افغانستان مدرسه ساخته شود.
انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.