یک نشریه آمریکایی نوشت: همزمان با پیروزی‌ مهم ائتلاف آمریکایی علیه داعش، تظاهرات طرفداران اصلاحات به چالش جدی دولت عراق تبدیل شده است.

فارن پالیسی: پیروزی چشمگیر ائتلاف ضددداعش در عراق/آیا نبرد اصلی در بغداد است؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجله آمریکایی «فارن پالیسی» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: درست زمانی که ائتلاف آمریکایی ضدداعش به پیروزی‌هایی در برابر این گروه تروریستی دست‌ یافته است، تظاهرات طرفداران اجرای اصلاحات اساسی در عراق، دولت این کشور را فلج کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: افکار عمومی جهان درخصوص عراق، عمدتاً بر روی عملیات نظامی استان «انبار» و شهر «موصل» علیه گروه تروریستی داعش، متمرکز شده است. این در حالی است که نبردی تعیین‌کننده که به احتمال فراوان، مهم‌ترین نقش را در آینده این کشور خواهد داشت، هم‌اکنون در «بغداد،» پایتخت عراق، در جریان است. 

نگارنده گزارش سپس اضافه کرده است: «در نبرد بغداد، از بمب و گلوله خبری نیست؛ فریادهای افرادیی است که خواهان اصلاحات سیاسی در عراق هستند، تنها سلاح این جنگ است...»

در ادامه گزارش آمده است: دولت «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، برای شکست دادن گروه تروریستی داعش به متحد قابل اعتماد سیاسی در این کشور "حیدر عبادی،" نخست‌وزیر عراق، نیاز دارد.

نگارنده گزارش مدعی شده است عبادی تاکنون در برابر خواست معترضان مبنی بر انجام اصلاحات اساسی در دولت و توزیع یکسان قدرت در میان سیاستمداران عراقی و فارغ از تعصبات فرقه‌‌گرایانه، مقاومت کرده است. برای پیروزی در جنگ علیه تروریست‌های داعش باید برای ایجاد دولتی که نماینده تمامی اقشار مردم عراق باشد، تلاش کرد.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار