سومین کنگره بین المللی ایمونولوژی، آسم و آلرژی و نخستین سمپوزیوم آلرژی غذایی و دارویی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی،دبیر علمی و اجرایی سومین کنگره بین المللی ایمونولوژی، آسم و آلرژی گفت: از میان 230 مقاله رسیده به دبیرخانه سومین کنگره بین المللی ایمونولوژی، آسم و آلرژی، 170 مقاله پذیرفته شده که 20 مقاله به صورت سخنرانی و 150 مقاله در قالب پوستر ارائه می گردد.

دکتر جباری افزود: برپایی چهار کارگاه آموزشی پیرامون روش های تشخیص آلرژی ها ، نقش ایمنی و ایمنولوژی و تشخیص آلرژی ها غذایی و دارویی از برنامه های جنبی کنگره مزبور است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه آلرژی ها در تمام جوامع در حال افزایش است، افزود: بیماریهای آلرژی به اشکال مختلفی خود را نشان می دهد که آسم و آلرژی های بینی یکی از این اشکال است.

وی، میانگین شیوع آسم در ایران رابین 10 تا 15 درصد و در جهان حدود 20 درصد برآورد کرد.

دکتر جباری با بیان اینکه شیوع آلرژی های بینی از آسم نیز بیشتر است، افزود: شیوع آلرژی های بینی در جامعه ایران حدود 25 درصد است.

دبیرعلمی و اجرایی این کنگره اظهارداشت: زمینه های ژنتیکی و ارثی، عوامل محرک مانند آلاینده های محیطی، گل و گیاه، حیوانات خانگی، مواد غذایی آلرژی زا، ارتقای بهداشت و تضعیف سیستم ایمنی از مهم ترین عوامل ایجاد آلرژی ها هستند.

پزشک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آلرژی های غذایی در دنیا و کشورمان رو به رشد است که مصرف بی رویه فست فودها، مواد غذایی مملو از سس و مواد نگهدارنده، سیر صعودی حساسیت های غذایی را افزایش داده است.

دکتر فرحزاد جباری آزاد افزود: شیوع حساسیت های غذایی در کودکان بیشتر مشاهده می شود و بین 4 تا 6درصدو در بزرگسالان 1 تا 4درصد است. دکتر جباری آزاد تاکید کرد: بهترین توصیه برای درمان تمام حساسیت ها شامل : گوارشی، دارویی و غذایی اجتناب از عامل ایجاد آن است و وقتی فرد بداند که نسبت به چه ماده غذایی حساسیت دارد، باید از مصرف آن خودداری کند.

وی استفاده از داروها برای کنترل علائم و در نهایت استفاده از واکسن مربوطه را از دیگر مراحل درمان و کنترل حساسیت های غذایی عنوان کرد.

این کنگره با حضور 300 نفر از پزشکان و متخصصان آلرژی و رشته های مرتبط از سراسر کشور از 14 الی 17 اردیبهشت در محورهای آسم،آلرژن ها،اتوایمیونیتی،تولرانس،پیشگیری،اپیدمیولوژی،ایمونوتر

پی،ژنتیک،آنافیلاکسی،نقایص ایمنی،آلرژی تنفسی،آلرژی غذایی،آلرژی دارویی، آلرژی پوستی،آلرژی به حشرات،بهداشت و آلرژی،تست های تشخیصی،طب سنتی و آلرژی،سایکونورو ایمونولوژی،پولیپوز و رینوسینوزیت آلرژی،پاسخ های ایمونولوژیک در آلرژی،همراهی آلرژی با سایر بیماریهاو تاثیر رژیم های غذایی در آلرژن ها در حال برگزاری است.

گروههای هدف شرکت کننده در این کنگره شامل متخصصان آلرژی، ایمونولوژی، متخصصان اطفال، پوست، داخلی، پزشکان عمومی، داروسازی، فوق تخصص ریه و آلرژی و سایر رشته های مرتبط هستند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.