شهرداري اهواز بايد به طرح مترو پنج هزار و ۴۰۰ ميليارد ريال اختصاص مي داد اما از ابتداي طرح تا كنون فقط يك قطعه زمين به قيمت ۹۹۸ ميليارد ريال به اين طرح داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مديرعامل سازمان قطارشهري اهواز گفت: شهرداري اهواز بايد به طرح مترو 5 هزار و ۴۰۰ ميليارد ريال اختصاص مي داد اما از ابتداي طرح تا كنون فقط يك قطعه زمين به قيمت ۹۹۸ ميليارد ريال به اين طرح داده است كه اين زمين هنوز واگذار نشده است بنابراين چطور انتظار داريد مردم اهواز سوار مترو شوند.

عباس هلاکویی افزود: اين زمين که بايد در سال ۸۵ به متروي اهواز واگذار مي شد، واقع در ميدان فرودگاه ۳۱ هزار مترمربع مساحت دارد و هم اكنون در تصرف طرح است و ۱۸ هزار مترمربع آن نيز مربوط به وزارت راه و شهرسازي است كه آن نيز هنوز منتقل نشده است.

هلاكويي اظهار كرد: مرحله نخست طرح متروي اهواز (شامل شش ايستگاه) ۸۵ درصد پيشرفت فيزيكي دارد و بخش ساختمان ۶۰ درصد و بخشي تجهيزات فاقد هر گونه پيشرفت است.

وي تصريح كرد: مرحله نخست مترو قرار بود پارسال به اتمام برسد اما تنها ۱۵ درصد از اعتبارات دولتي به اين طرح اختصاص يافت، شهرداري نيز سهم خود را پرداخت نكرد و پيمانكار هم كار را تعطيل كرده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.