افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران/2

قالیباف: یکی از اصلی‌ترین راهبردهای نظام اسلامی، توجه به کتاب و کتابت است

مطالعه در دنیا سیر صعودی خود را طی می‌کند؛ بنابراین شهرداری تهران در مورد زیرساخت‌های این عرصه خود را مکلف می‌داند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر قالیباف شهردار تهران بعد از عرض خیر مقدم به مهمانان، اصحاب فرهنگ و مسئولان دولتی گفت: برای من و همکارانم افتخار بزرگی است که یک مجموعه اقتصادی را با یک کار بزرگ فرهنگی افتتاح کردیم. بدون شک فرهنگ مهم‌ترین ابزار و عنصر است و وجه تمایز تمدن اسلامی با سایر تمدن‌ها در همین برهه است که آنها بیشتر با استعمار تمدن خود را توسعه می‌دهند و تمدن اسلامی و انقلاب آن، بیشتر مبتنی بر فرهنگ کتاب و کتابت است و از این رو یکی از اصلی‌ترین راهبردهای نظام اسلامی، توجه به کتاب و کتابت است. البته باید اذعان کنیم که نتوانستیم آن چنان که باید و شاید به آن بپردازیم.  
 
قالیباف در ادامه اظهار داشت: این حاکی از آن است که مطالعه در دنیا سیر صعودی خود را طی می‌کند؛ بنابراین شهرداری تهران در مورد زیرساخت‌های این عرصه خود را مکلف می‌داند. شهرداری 300 کتابخانه «یاد یار مهربان» احداث کرده و همچنین در تپه‌های عباس‌آباد باغ کتابی احداث شده با 65 هزار مترمربع که یکی از بهترین مجموعه‌های فرهنگی به حساب می‌آید.
 
وی در خصوص نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب عنوان کرد: برگزاری این نمایشگاه یکی از مسائل چالش‌برانگیز کشورمان بود. در جهت انتقال نمایشگاه، تصمیم بر آن شد که نمایشگاه کتاب به خارج اما نزدیک شهر منتقل شود. با راه‌اندازی متروی شهر آفتاب، معضل آلودگی هوا که یکی از چالش‌های ما بود تا حدودی مرتفع می‌شود.
 
شهردار تهران تصریح کرد: توافقنامه‌ای بین شهرداری تهران، وزارت ارشاد امضا می‌شود که در پنج سال آینده وجهی بابت برگزاری نمایشگاه از ناشران گرفته نشود و با این کار به اقتصاد نشر کمک کنیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار