بیش از 160 هزار عنوان کتاب خارجی در نمایشگاه کتاب امسال وجود دارد که از آن میان 42 هزار عنوان کتاب به زبان عربی و 117 هزار عنوان کتاب به زبان‌های فرانسه، انگلیسی و روسی است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص کتاب‌های عرضه شده در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران گفت: بیش از 160 هزار عنوان کتاب خارجی در نمایشگاه کتاب امسال وجود دارد که از آن میان 42 هزار عنوان کتاب به زبان عربی و 118 هزار عنوان کتاب به زبان‌های فرانسه، انگلیسی و روسی است. سال گذشته نمایشگاه کتاب تهران میزبان عمان بود؛ امسال کشور روسیه مهمان ویژه نمایشگاه کتاب است و سال آتی کشور ایتالیا مهمان خواهد بود.
 
وی افزود: نمایشگاه کتاب تهران موتور صنعت چاپ و نشر کشور است. این نمایشگاه بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور محسوب می‌شود و امیدوارم امسال پربارتر از همیشه برگزار شود. از ویژگی‌های نمایشگاه کتاب امسال می‌توان به انتقال مکان نمایشگاه اشاره کرد. کار بسیار دشواری که با کمک شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد.
 
جنتی با اشاره به درخواست این وزارتخانه از شهرداری تهران در سال  گذشته برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در محلی مناسب، بیان کرد: شهرداری تهران امسال این نمایشگاه را از نظر تأسیساتی و زیربنایی آماده و به قول خود در این زمینه وفا کرد. انتقال نمایشگاه کتاب به مکان جدید کار آسانی نبود؛ اما با همکاری شهرداری تهران و همکاران ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق پیدا کرد. البته ممکن است مانند تمام کارهای جدید کاستی‌هایی نیز داشته باشد.
 
وی تصریح کرد: رویکرد بدیعی در نمایشگاه کتاب تهران وجود دارد و آن واگذاری امور برگزاری به تشکل‌های نشر است. از نظر بعد علمی و دعوت از اساتید نیز این نمایشگاه تقویت شد. در سال گذشته دو هزار و 400 ناشر داخلی و 304 ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشتند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت حضور ناشران و کتاب‌های خارجی اظهار داشت: متاسفانه گاهی به دلیل آنکه برخی با کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آشنا نیستند، سخنانی می‌گویند. این طور نیست که هر کتاب خارجی در نمایشگاه کتاب امسال عرضه شده باشد؛ بلکه این کتاب‌ها از نظر محتوایی مورد نظارت‌ و ارزیابی قرار گرفته‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.