روابط عموم اداره كل زندان های استان مركزی از اعطای تسهيلات در قالب كمك های ويژه به 24 نفر از زندانیان خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک، روابط عمومی اداره كل زندان های استان مركزی از بررسی پرونده زندانیان جرائم غیرعمد استان و موافقت با اعطای تسهیلات در قالب كمك های ویژه و معرفی به بانك های عامل برای 24 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد واجدالشرایط خبر داد.

براساس اعلام این روابط عمومی، این تصمیم گیری و موافقت؛ در نخستین جلسه امسال ستاد دیه استان مركزی در محل دادگستری كل استان مركزی حاصل شد.

رئیس كل دادگستری استان مركزی دراین نشست با مطلوب ارزیابی كردن عملكرد ستادهای دیه در سطح كشور و به خصوص استان مركزی، فعال تر شدن كمیته های صلح و سازش زندان ها با هدف تسهیل در ارائه خدمات ستاد به طرفین دعوی را خواستار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاسم عبدالهی گفت: اخذ رضایت و تخفیف حدود 50 درصدی از شكات ؛ باعث حفظ منابع ستاد دیه ، بهره وری بیشتر و همچنین رفع مشكلات خانواده های هر دو طرف می شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان مركزی هم با ارائه گزارشی ازعملكرد این ستاد در سال 94 گفت: با حمایت و پشتیبانی خیرین و نیكوكاران استان و بهره گیری از ظرفیت بانك های عامل و صندوق های بیمه و تامین خسارت های بدنی و مساعدت ستاد دیه كشور، پارسال 209 زندانی جرائم غیرعمد شامل 197 مرد و 12 زن با مجموع 12 میلیارد ریال بدهی از زندان آزاد شدند كه با فعالیت مناسب كمیته صلح و سازش مستقر در ستاد دیه حدود نیمی از این مبلغ تخفیف و بقیه در حق شكات واریز شد.

اسماعیل جمیاری ، تعداد زندانیان جرائم غیرعمد زندان های تابعه را 209 نفر شامل 206 مرد و سه زن با مجموع بدهی 11 میلیارد و 700 میلیون ریال ذكر كرد.

وی ، از افزایش 36 درصدی زندانیان جرائم غیرعمد استان مركزی در فروردین ماه سال جاری خبر داد و افزود: در حالی كه تعداد زندانیان جرائم غیرعمد استان مركزی در اول فروردین ماه سالجاری 153 نفر بود ، این رقم در اول اردیبهشت ماه جاری به 209 نفر افزایش یافت.

علاوه بر زندان مركزی مربوط به جرائم عمومی، اندرزگاه نسوان و اردوگاه كاردرمانی موادمخدر در اراك ، مشهرستان های خمین، محلات، دلیجان، ساوه و تفرش هم ندامتگاه دارند.

زندانیان زیر 18 سال استان مركزی نیز در كانون اصلاح وتربیت اراك نگهداری می شوند.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.