رئیس سازمان جهادکشاوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه‌های عمرانی بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد حتی با نبود اعتبارات فعال خواهند بود و اجازه رکود در این بخش نخواهیم داد.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جعفر گوهرگانی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در توسعه استان اظهار کرد: بافت استان از گذشته به صورت زندگی روستایی و عشایری بوده و حوزه کشاورزی یکی از مهم‌ترین راه‌های امرار معاش مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود.
 
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به همین دلیل باید محور توسعه استان را قبل از هر چیز بخش کشاورزی معرفی کرد زیرا استانی چهار فصل هستیم که حوزه کشاورزی در هیچ یکی از فصول سال تعطیل نیست.
 
گوهرگانی گفت: استان قابلیت کشت بیشتر محصولات کشاورزی را با کیفیت بالایی دارد و به همین منظور باید سرمایه‌گذاری در این حوزه بیش از گذشته انجام شود.
 
این مسئول گفت: کشاورزانی با تجربه و فارغ‌التحصیلانی با سلیقه در استان در حوزه کشاورزی داریم که تلفیقی از آن‌ها می‌تواند به توسعه هر چه بیشتر این بخش کمک کند.
 
وی در ادامه با بیان این که وضعیت اعتبارات برای اجرای طرح‌ها کمی با مشکل مواجه شده و در آینده امید به بهبود آن هستیم، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که پروژه‌های کشاورزی دچار رکود و سکون شوند.
 
این مسئول با تأکید بر این که تاکنون اجازه رکود در حوزه عمرانی بخش کشاورزی را نداده‌ایم، اظهار کرد: حتی به قیمت بدهکار کردن خود این طرح‌ها و پروژه‌ها را اجرایی و عملیاتی می‌کنیم.
 
وی مهم‌ترین پروژه‌های کشاورزی استان را مربوط به طرح‌های آبیاری نوین از جمله آبیاری تحت فشار در سطح مزارع مناطق مختلف استان ذکر کرد.
 
گوهرگانی گفت: پروژه ایستگاه‌های پمپاژ آب نیز از اهمیت حیاتی در بخش کشاورزی به شمار می‌روند که پیگیر تکمیل و راه‌اندازی این چنین پروژه‌های مهمی هستیم.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.