مدیركل راه و شهرسازی كهگیلویه وبویراحمد گفت: برای تكمیل و بهره برداری جاده ملی پاتاوه - دهدشت ،افزون بر دو هزارو 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛حسن فدایی یكی از مهمترین طرح های مهم و ملی در این استان را جاده ملی پاتاوه - دهدشت به طول حدود 137 كیلومتر اعلام كرد.

وی بیان كرد: این محور ارتباطی هم اكنون به دلیل كمبود اعتبار و مطالبات پیمانكار نیز راكد است.

فدایی تصریح كرد: با توجه به رایزنی های انجام شده از سوی مسئولان اجرایی استان بویژه استاندار و منتخب مجلس دهم در شهرستان كهگیلویه و نیز اهتمام ویژه وزارت راه و شهرسازی ادامه روند اجرایی این طرح از حدود دو هفته دیگر مجدد آغاز خواهد شد.

وی میانگین پیشرفت فیزیكی این طرح را كمتر از 67 درصد اعلام كرد و افزود: برای سال 94 افزون بر 500 میلیارد ریال برای این طرح پیش بینی شده بود كه تاكنون رقمی كمتر از 100 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

فدایی میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را تاكنون افزون بر یكهزار میلیارد ریال ذكر كرد.
وی اظهار كرد: قطعه اول این محور ارتباطی از روستای گندی خوری شهرستان دنا تا سرچنار به طول 26 كیلومتر است كه در سال 87 به بهره برداری رسید.

فدایی افزود: قطعه دوم این طرح نیز از سرچنار تا منطقه لوداب بویراحمد به طول 28 كیلومتر در دست اجرا است كه هم اكنون به دلیل كمبود اعتبار روند اجرای ان متوقف شده است.

وی تاكید كرد: قطعه سوم نیز از منطقه لوداب تا كوه پاد به طول 63 كیلومتر و قطعه چهارم نیز از كمربندی غربی شهر دهدشت مركز شهرستان كهگیلویه است كه این قطعه نیز به بهره برداری رسیده است.

مدیركل راه وشهرسازی كهگیلویه وبویراحمد گفت: این جاده ارتباطی 13 دهنه تونل به طول حدود هشت كیلومتر و 550 ابنیه فنی دارد و یكی از بزرگترین پروژه‌های در دست اجرا در استان كهگیلویه وبویراحمد است.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح ضمن كوتاه تر شدن مسیر اصفهان به بنادرجنوبی كشور، بیش از 400 روستای در دو شهرستان بویراحمد و كهگیلویه و جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
انتهای پیام /ف
برچسب ها: جاده ، مصوب ، اعتبار ، پیمانکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار