وزیر خارجه انگلیس «ابتکاری جدید» برای اطمینان از ادامه مذاکرات صلح سوریه را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه از بر هم خوردن آتش‌بس در سوریه ابراز نگرانی کرد و گفت تداوم مذاکرات صلح سوریه نیازمند ابتکاری تازه است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وزرای خارجه آمریکا و روسیه دیروز اعلام کردند که سخت در تلاشند تا بار دیگر آتش‌بس را بر شهر حلب که هر بخش آن تحت کنترل یک گروه است، حاکم کنند.

هاموند که به مکزیک سفر کرده، به خبرنگاران حاضر در مکزیکو سیتی گفت: «بقای مذاکرات سوریه به ابتکاری جدید نیاز دارد. توجیه شرکت در فرآیند سیاسی هر روز بیش از پیش برای معارضین میانه‌رو سوری دشوار می‌شود.»

با این حال وزیر خارجه انگلیس ابراز امیدواری کرد که رایزنی‌های مسکو و واشنگتن به پیگیری مذاکرات سوریه منجر شود. وی گفت: «انتظار دارم که هفته بعد یا بعد آن دیدارهای بین‌المللی بیشتری انجام شود.»

آتش‌بسی که از دو ماه قبل در شهر حلب و دیگر نقاط سوریه بین ارتش و معارضین مسلح برقرار شده بود، به دلیل حملات گروه تروریستی جبهه‌النصره و دو گروه «احرار الشام» و «جیش الاسلام» که مورد حمایت عربستان قرار دارند، عملا فروپاشیده است.

«استفان دی‌میستورا» نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه اوایل هفته از روسای جمهور آمریکا و روسیه خواست برای جلوگیری از شکست کامل طرح آتش‌بس در سوریه پادرمیانی کنند. یک روز بعد واشنگتن و مسکو اعلام کردند که برای توقف درگیری‌ها در حومه دمشق و شمال استان لاذقیه توافق شده است، با این حال درگیری‌ها در حلب همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار