وزیر خارجه انگلیس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای لبنانی خود، حضور پناهجویان سوری در لبنان را موقتی عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "النشره"؛ "فلییپ هاموند"، وزیر خارجه انگلیس، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "جبران باسیل"، همتای لبنانی خود، در مقر وزارت خارجه لبنان ضمن قدردانی از نرمی، شجاعت و سعه صدر لبنانی در تعامل با پناهجویان، تأکید کرد کشورش از طریق حمایت ارتش و ادامه روابط خود با مردم لبنان، نقش خود را ایفا خواهد کرد.

"هاموند" توضیح داد: "پناهجویان، میهمانانی موقتی هستند که به محض ثبات اوضاع و تأمین شرایط مناسب، به کشور خودشان بازخواهند گشت؛ انگلیس، در این راستا 240 میلیون پوند تقدیم کرده و در کنفرانس لندن، بر اعطای کمک های مشابه تعهد دادیم."

او گفت: "ما به منظور آموزش نیروهای مسلح و 800 نظامی لبنانی، 98 میلیون پوند دیگر اعطا خواهیم کرد و هدف ما، برقراری امنیت در مرزهای این کشور با سوریه است. امیدوارم هرچه سریعتر انتخاب رئیس جمهور این کشور انجام شود. لبنان در این خصوص نباید منتظر باشد تا تنش های منطقه ای کاهش یابد."

وزیر خارجه انگلیس در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اوضاع سوریه گفت: "بشار اسد از دولت وحدت ملی سخن می گوید که ما آن و دولتی را که اسد رئیسش باشد نمی پذیریم."

"جبران باسیل" نیز در این کنفرانس با تأکید بر اینکه بازگشت سوری ها به کشور خود، اعتماد میان طرف های مختلف را تقویت می کند، تنها راه حل بحران سوریه را راه حل سیاسی عنوان کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
حرامزاده های انگلیسی عامل تمام آشوب ها و تغییرات منطقه در تمام این سالها هستند
آخرین اخبار