ناامیدی انگلیس از اعزام نظامیان خارجی به لیبی

وزیر خارجه انگلیس در بازگشت از لیبی گفت تمایلی در این کشور برای پذیرش نظامی خارجی وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هاموند پس از بازگشت از سفرش به لیبی كه طی آن با اعضای دولت وحدت ملی از جمله فائز سراج نخست وزیر این كشور در طرابلس دیدار كرد، به نمایندگان مجلس عوام گفت: «به روشنی می بینم كه تمایلی در لیبی برای حضور نیروهای زمینی خارجی در خاك این كشور وجود ندارد».

وی افزود: «پیش بینی نمی كنیم دولت وحدت ملی لیبی اعزام نیروهای رزمی زمینی برای مقابله با گروه داعش یا هر گروه مسلح دیگری را خواستار شود و ما هم قصد نداریم نیروهایی را برای ایفای چنین نقشی به لیبی اعزام كنیم».

هاموند در همین حال با بیان اینكه دولت انگلیس نبایستی احتمال ارایه كمك های احتمالی به دولت لیبی را رد كند، افزود: انگلیس تمایل دارد كه درخواست احتمالی دولت لیبی برای ارایه كمك های هوایی و دریایی با هدف مقابله با گروه داعش در شهر 'سرت' را مورد توجه قرار دهد.

وزیر خارجه انگلیس با بیان اینكه تخمین زده می شود كه 3 هزار نیروی داعشی در لیبی حضور داشته باشند،گفت: این امری اشتباه است كه دولت انگلیس درخواست دولت جدید این كشور برای مقابله با داعش را رد كند.

وی اضافه كرد: در كوتاه مدت، احتمال زیاد دارد كه درخواستی برای نیروی بین المللی برای كمك به آموزش نیروهای نظامی و پلیس لیبی صورت گیرد.

هاموند با اشاره به خطرات گروه داعش گفت: این زمانی است كه لازم است علیه این گروه حركتی صورت گیرد.

وی در جریان سفرش به لیبی از ارائه «كمك های فنی» به ارزش ده میلیون پوند (14.4 میلیون دلار) به دولت جدید این كشور خبر داد كه 1.4 میلیون پوند صرف مبارزه با مهاجرت غیرقانونی و قاچاق و جنایات سازمان یافته و 1.8 میلیون پوند نیز صرف مبارزه با تروریسم خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار