تقویم روزانه فوتبال

آخرین جام تیم نفرین شده/تولد استاد ضربات آزاد

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در 13 اردیبهشت (2می) رخ داده است، اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در تقویم امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است، می پردازیم.

*آخرین جام تیم نفرین شده

 

2 می 1962 ، بنفیکا با نتیجه پنج بر سه رئال مادرید را در آمستردام شکست داد و دومین جام اروپایی متوالی خود را به دست آورد.

سال 1962 ، هفتمین فصل برگزاری جام باشگاه های اروپا بود و تاکنون فقط همین دو تیم رئال و بنفیکا قهرمانان دوره های قبل بودند. رئال در پنج دوره اول به طور متوالی قهرمان شد و بنفیکا نیز در سال گذشته با شکست بارسلونا در فینال ، اولین جام خود را به دست آورده بود.

در مسابقه فینال رئال ابتدا دو گل در دقایق 17 و 23 توسط فرانس پوشکاش زد اما سپس بنفیکا دو گل زد و بازی را به تساوی کشاند. اما پوشکاش دقیقه38 هت تریک خود را کامل کرد تا رئال نیمه اول را پیروز به رختکن رود. در نیمه دوم ابتدا دقیقه 52 کولونا بازی را به تساوی کشاند. سپس اوزه بیو که  اولین فینال خود را تجربه می کرد ، 2 گل زد و بنفیکا بازی را پنج بر سه پیروز شد.

این آخرین جام اروپایی بنفیکا بود. بلا گوتمن سرمربی آن زمان بنفیکا ، این تیم را دو بار پیاپی قهرمان اروپا کرد اما وقتی که مدیران باشگاه با افزایش دستمزد وی موافقت نکردند ، استعفا داد و گفت که بنفیکا تا 100 سال آینده هیچ جام اروپایی را فتح نخواهد کرد. جمله ای که به نفرین گوتمن شهرت پیدا کرده و تا به امروز و پس از گذشت 53 سال این نفرین پا بر جاست. بنفیکا دراین مدت هشت بار به فینال رقابت‌های اروپایی رسید اما هر بار نفرین گوتمن گریبانش را گرفت و بازنده شد.

اما رئال مادرید پنج بار دیگر توانست جام/لیک قهرمانان اروپا را فتح کند و اکنون با 10 قهرمانی رکورددار است.

 

 

 

*تولد دیوید بکهام

 

2 می 1975 ، دیوید بکهام ستاره سابق تیم ملی انگلیس متولد شد.

 بکهام فوتبال حرفه‌ای خود را از جوانان منچستر آغاز کرد چند ماه پس از حضور او در تیم جوانان منچستر یونایتد وی برای بازی در جام اتحادیه انگلیس به تیم بزرگسالان دعوت شد. هر چند در اولین حضورش در تیم بزرگسالان منچستر یوناتید نیمکت نشین بود ولی دو سال و نیم بعد بکام به همراه تیم بزرگسالان برای اولین بار حضور در لیگ برتر را تجربه کرد. فصل ۹۶/۱۹۹۵اولین حضور بکهام در لیگ برتر بود. او دوم آوریل ۱۹۹۵ اولین بازی اش را در لیگ برتر مقابل لیدز یونایتد تجربه کرد و در واقع فصل ۹۶–۹۵ آغازی بود بر درخشش این بازیکن در فوتبال انگلیس

فصل ۹۷–۱۹۹۶ دومین فصل حضور وی در لیگ برتر بود. او مشهورترین گل خود را در این فصل و در مقابل تیم ویمبلدون به ثمر رساند و با ضربه‌ای زیبا از وسط زمین دروازه ویمبلدون را در سل هارست پارک باز کرد. او اولین حضورش در تیم ملی انگلیس را در اول سپتامبر ۱۹۹۶ تجربه کرد و به همراه این تیم به مصاف مولداوی در کیشنف رفت پیش از آن دیدار، بکهام سابقه بازی در تیم ملی زیر ۲۱ سال انگلیس را در کارنامه خود داشت.

او به همراه یونایتد ، شش بار قهرمان لیگ برتر و یک بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. اما در سال 2003 بکهام راهی رئال مادرید شد و جدایی او از منچستر یوناتید خلاء بزرگی در خط میانی این تیم بوجود آورد. سرخپوشان اولترافورد با از دست دادن کاپیتان تیم ملی انگلیس شاید توجه بسیاری از رسانه‌ها و محافل ورزشی را که معطوف به بکهام بود از دست دادند. بکهام طی سال‌های حضورش در منچستر در ۳۹۷ بازی که برای این تیم انجام داد ۸۶ گل به ثمر رساند.

شروع به کار بکهام در رئال با انتقادات زیادی همراه بود. بسیاری معتقد بودند که او نمی‌تواند در تیم رئال شرایط آرمانی خود را باز یابد و همانند گذشته بازیهای خوبی از خود ارائه دهد. اما این هافبک ارزشمند پاسخ هواداران را به گونه‌ای دیگر داد و در سه بازی مختلفی که برای رئال به میدان رفت دو بار گلزنی کرد. او چهار سال هم در رئال توپ زد و در سال 2007 به لیگ آمریکا و تیم لس آنجلس گلکسی رفت. او تا سال 2012 در این تیم ماند البته وی در این مدت دو بار به تیم میلان قرض داده شد. آخرین تیم باشگاهی بکهام ، پاری سن ژرمن بود که در سال 2013 با پیراهن این تیم از فوتبال خداحافظی کرد.آخرین جام تیم نفرین شده/تولد استاد ضربات آزاد

بکهام 115 بازی هم برای تیم ملی انگلیس انجام داد و 17 گل به ثمر رساند. بسیاری از افراد او را بهترین ضربه آزاد زن تاریخ فوتبال می دانند.

 

 

*تولد مهاجم سابق ایتالیا

 

2 می 1983 الساندرو دیامانتی هافبک مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا متولد شد.

او فوتبال خود را از سال 1999 در تیم پراتو آغاز کرد و تا سال 2007 در این تیم ماند . البته او در این مدن چندین بار به تیم های دیگر از جمله فیورنتینا قرض داده شد.

او سپس به لیوورنو ، وستهام ، برشا و بولونیا رفت. در سال 2014 او به لیگ چین و تیم گوانژو پیوست و اکنون نیز با این تیم قرارداد دارد اما به طور قرضی در آتالانتا بازی می کند.

دیامانتی خیلی دیر به تیم ملی دعوت شد و اولین بار در سال 2010 توسط پراندلی به تیم ملی ایتالیا دعوت شد با این وجود سریع جایگاه خود را در ترکیب اصلی پیدا کرد و بازیهای خوبی را برای آتزوری به نمایش گذاشت.البته او از سال 2013 دیگر به تیم ملی دعوت نمی شود و بازیهای ملی وی در عدد 17 متوقف شده است.آخرین جام تیم نفرین شده/تولد استاد ضربات آزاد

او هم توانایی زیادی در زدن ضربات آزاد دارد و گلهای زیادی را از روی ضربه کاشته به ثمر رسانده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار