کرمانشاه؛

سطح زیر کشت گندم در استان کرمانشاه طی سال جاری 411 هزار هکتار است

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سطح زیر کشت گندم در استان کرمانشاه طی سال جاری 411 هزار هکتار است که عمده سطح زیر کشت گندم در استان کرمانشاه به گندم دیم اختصاص دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اسماعیل پرویزی‌فر گفت: امسال 97 هزار هکتار گندم آبی در اراضی استان کرمانشاه کشت شده و مابقی اراضی زیر کشت گندم استان دیماست.

وی پیش‌بینی‌ کرد: امسال حداقل 900 هزار تن گندم در استان تولید شود و 700 هزار تن آنتحویل مراکز خریدشود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی ما این است امسال متوسط برداشت گندم دیم در استان به 1300 کیلوگرم در هر هکتار و متوسط برداشت گندم آبی نیز به 4.5 تن در هکتار برسد.

پرویزی‌فر با بیان اینکه 1100 دستگاه کمباین کار برداشت گندم در استان کرمانشاه را انجام خواهند داد، گفت: از این تعداد حدود 600 دستگاه آن کمباین مهاجر هستند.

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امسال 64 مرکز برای خرید گندم از گندم‌کاران استاندر نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم در استاناز شهرستان‌ قصرشیرین آغاز شده است، گفت: برداشت گندم تا اواخر مرداد ماه در مناطق سردسیر استان ادامه خواهد یافت و اوج برداشت آن نیز تیر ماه خواهد بود.

پرویزی‌فر افزود: سال گذشته حدود 650 هزار تن گندم در استان کرمانشاه تولید شد و 450 هزار تن نیز توسط مراکز خرید خریداری شد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.