مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای جلوگیری از زمین‌خواری و تملک اراضی ملی 80 مورد از نقشه‌های اراضی بزرگ کهگیلویه و بویراحمد در سامانه الکترونیک املاک ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سعید محوری با اشاره به یکی از اهداف ثبت اسناد و املاک استان اظهار کرد: اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان در راستای مبارزه با زمین‌خواری اقدامات خوبی انجام داده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ثبت و اسکن نقشه‌های اراضی استان در سامانه الکترونیک املاک یکی از مواردی است که انجام گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون 80 مورد نقشه اراضی وسیع استان توسط کارشناسان در راستای جلوگیری از برخی سودجویان و زمین‌خواران اراضی ملی استان در سامانه الکترونیک استان ثبت شده است.

محوری به دیگر اقدامات این اداره‌کل اشاره کرد و گفت: به روز‌رسانی از دیگر برنامه‌های ثبت اسناد و املاک استان است که تاکنون همه اسناد مالکیت با آخرین فن‌آوری روز در استان صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد به نقش مهم اجرای طرح کاداستر در این استان اشاره و عنوان کرد: این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد به خوبی اجرا شده است.

وی نبود اعتبارات لازم را از دیگر مشکلات اجرای طرح کاداستر در استان دانست و افزود: در صورت تأمین اعتبار روند اجرای این طرح سرعت می‌گیرد.

این مسئول جلوگیری از زمین‌خواری در استان را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح کاداستر در استان عنوان کرد و گفت: همه اراضی ملی استان با اجرای این طرح وارد محدوده مرزهای جغرافیایی شده و زیرپوشش نقشه کاداستر خواهند شد و این مانع خوبی بر سر راه سودجویان است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بازرسی و نظارت کامل بر دفاتر اسناد رسمی در استان خاطرنشان کرد: توسط بازرسان این اداره‌کل دفاتر اسناد رسمی در سراسر استان مورد نظارت قرار می‌گیرند. 

این مسئول جلوگیری از اتلاف وقت مراجعین به اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان را از دیگر اهداف به روز‌رسانی و تجهیز امکانات در راستای خدمت‌رسانی بهتر عنوان کرد.

انتهای پیام /ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.