راحله آسمانی تکواندوکار پناهنده ایرانی به بلژیک تصمیم دارد در رقابت های المپیک ریو برای این کشور اروپایی به میدان برود.

به گزارش حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازInside the games راحله آسمانی تکواندوکار مطرح و عضو سابق تیم ملی تکواندوی کشورمان که به بلژیک پناهنده شده است، تصمیم دارد در رقابت های المپیک ریو 2016 برای این کشور مبارزه کند.

آسمانی، پس از ترک ایران ، ازبیش از سه سال پیش در بلژیک زندگی می کند و تحت آموزش مربیان این کشور قرار دارد.

راحله آسمانی در ماه ژانویه با کسب قهرمانی وزن منهای  57 کیلوگرم رقابت های تکواندو انتخابی اروپا  در استانبول جواز حضور در المپیک ریو را به دست آورد.

او در ترکیه به عنوان یک ورزشکار پناهنده به رقابت پرداخت و از قبل کمیته بین المللی المپیک او را به عنوان عضوی از این تیم (تیم کمیته بین المللی المپیک) به رسمیت شناخته بود.

فدراسیون جهانی تکواندو (WTF) نیز اعلام کرده بود که به ورزشکارانی که پناهنده هستند فرصت حضور در المپیک برزیل داده خواهد شد.

بنا به نوشته روزنامه بلژیکی لو سویر، او اکنون امیدوار است که یک مدال برای کشور بلژیک کسب کند.

این روزنامه گفته است که توماس باخ رئیس IOC عنوان کرده است که این تغییر به احتمال زیاد تایید شود.

اما این مسئله کمی پیچیده است زیرا سهمیه ی داده شده در استانبول به کمیته بین المللی المپیک داده شده نه به خود ورزشکاران پناهنده.

آسمانی هم که در استانبول در فینال میککونن فنلاندی را شکست داد سهمیه را برای بلژیک به دست نیاورد بلکه این سهمیه را به عنوان یک پناهنده کسب کرد .

تیم پناهندگان کمیته بین المللی المپیک که به طور رسمی تیم ورزشکاران پناهنده المپیک نامیده می شود، در مراسم افتتاحیه ریو 2016 در تاریخ 5 اوت ، زیرپرچم المپیک به عنوان تیم یکی به آخر، قبل از کشور میزبان رژه خواهد رفت. 

این  موضوع در جلسه ماه مارس هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک در لوزان سوئیس تایید شد.

آنها در دهکده ورزشکاران مستقر خواهند شد و از همان امتیازات دیگر ورزشکاران برخوردار خواهند شد. از جمله این که یونیفرم خاص خود را خواهند داشت.

در ماه سپتامبر یک صندوق اضطراری 2 میلیون دلاری  در اختیار کمیته ملی المپیک قرار گرفت تا هزینه های برنامه های کمک به پناهندگان در ماه سپتامبر را تامین کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار