یک عضو اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی درباره تعداد نامزدهای اصلاح‌طلب و اعضای فراکسیون امید در مجلس دهم ٬ توضیحاتی ارائه داد.

روایت
محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  طبق ارزیابی خود از نتایج انتخابات، گفت: مردم در انتخابات به تغییرات پافشاری کردند.

وی با بیان اینکه در دور اول انتخابات برخی از تحلیل ها گویای این بود که مردم در نقاط سیاسی همچون تهران به اصلاح‌طلبان رای دادند؛ افزود: رای مردم به اصلاح‌طلبان در دور دوم انتخابات نشان از پافشاری مردم نسبت به خواسته شان داشت و به نوعی با رائ خود در دور انتخابات نشان دادند که با هیچ گروهی احد اخوت نبسته‌اند.
 
تابش در ادامه با بیان اینکه 97 اصلاح‌طلب و  28 نامزد از جریان اعتدال و توسعه در دوم اول انتخابات رای لازم را کسب کردند٬ بیان داشت : جمعا در هر سه لیست امید در دور اول٬ 125 نفر رای لازم را کسب کردند.  
 
نماینده مردم اردکان با اشاره به نتایج دور دوم انتخابات اظهار داشت: در دور دوم انتخابات، 38 نامزد اصلاح‌طلب و 5 نامزد اختصاصی حزب اعتدال و توسعه ارای لازم را کسب کردند که مجموع آن 43 نامزد می شود.  
 
وی در ادامه با اشاره مجموع نامزدهای اختصاصی راه‌یافته اصلاح‌طلب به مجلس دهم طی دو دور انتخابات٬ تصریح کرد: جمع نامزدهای اصلاح‌طلبان طی دو دوره برگزاری انتخابات به ۱۳۵ نفر می‌رسد که اگر بخواهیم این تعداد نامزد را با نامزدهای حزب اعتدال و توسعه جمع ببندیم به عدد 168 نفر می‌رسیم که این عدد خود یک عدد تعیین کننده‌ای بوده که نشان از اقبال مردم به برنامه های نامزدهای اصلاح‌طلب و اعتدالگرا دارد.
 
نماینده مردم اردکان با بیان اینکه پس از نتایج انتخابات لابی گری‌ها سرنوشت ساز خواهد بود٬ تصریح کرد: امیدواریم جمع متشکل بتوانند در ادامه جمع خود را حفظ کرده و در چارچوب نظام منشا تغییر و تحولاتی شود تا جوابگوی مردم باشد.
 
عضو اصلاح‌طلب مجلس  در ادامه به موضوع گرایش مستقلین مجلس دهم به دو جناح اصلی مجلس اشاره کرد و گفت: معتقدم چون متحد اصلاح‌طلبان در فرایند انتخابات بسیاری از دولتمردان حزب اعتدال و توسعه بوده٬ قاعدتا مستقلین هم به جهتی گرایش پیدا خواهند کرد که بدانند از پشتوانه محکم تری برای تحقق وعده های خود در حوزه های انتخابیه خود برخوردار هستند.
 
منتخب مردم اردکان در مجلس دهم در ادامه تصریح کرد : معتقدم مستقلین مجلس دهم گرایش بیشتری به فراکسیون امید خواهند داشت.
 
تابش در پایان با بیان اینکه شنبه هفته آینده جلسه فراکسیون امید تشکیل می شود٬ تاکید کرد: همچنین در این جلسه پیش نویس اولیه فراکسیون بین اعضا توزیع و قرائت خواهد شد .
 
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار