محجوب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نحوه انتخاب اعضای فراكسيون اصولگرايان مجلس دهم در دوران چهل ساله مجلس بی‌سابقه است

نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر برگزاری انتخابات برای تشكيل فراكسيون اصولگرايان در مجلس دهم را زودهنگام و بي‌سابقه دانست.

نحوه انتخاب اعضای فراكسيون اصولگرايان مجلس دهم در دوران چهل ساله مجلس بی‌سابقه است
"علی‌رضا محجوب" نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون ترکیب مجلس دهم اظهار داشت: براساس انتخابات روز جمعه ترکیب مجلس دهم تقریبا مشخص شده است اما اینکه این ترکیب از چه شخصي تبعیت مي‌كند هنوز کاملا مشخص نیست.

محجوب تصريح كرد: اگر بر حسب حمایت‌ها دسته‌بندی‌ها نزديك به نظر می‌رسند و شايد برخی جريان‌ها در اين ميان اعلام کنند که تعداد بیشتری را در مجلس آینده دارند اما نمايندگان انتخاب شده فعلا بر روی کاغذ کاملا نزدیک به هم هستند.

وي در ادامه بيان داشت: نمایندگان در شهرستان‌ها اغلب از روي لیست انتخاب نمی‌شوند و نمايندگان منتخب از روي ليست‌ها هم تا چه میزان به اشخاص حمایت‌گر و معرفی کننده خود در آينده متعهد و وفادار باشند تنها در عمل مشخص خواهد شد.

نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر با بيان اينكه تقریبا امروز یک رابطه جدیدی در حال شکل‌گیری است، گفت: هنوز برای گفتن اینکه برآیند این انتخابات پیروزی یک طرف و شکست طرف دیگر بوده، زود است و حتي اینکه گفت تنها رئیس و هیئت رئیسه را از يك طرف معادله انتخاب كرد.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس با تاكيد براينكه مهمترین موضوع براي پیگیری در مجلس دهم مسائل اقتصادی است، افزود: مهمترین اولویت کشور مسائل اقتصادی است و از ديدگاه ما صیانت از کسب و کار و اقتصاد تنها به معنی تولید داخلی است كه مجلس دهم بايد بیشتر به این موضوع بیاندیشد.

محجوب همچنين با اشاره به اينكه از ديدگاه بنده همراهی و حمایت از دولت به مفهوم دولتي بودن مجلس نيست، تصريح كرد: مجلس نهادی مستقل بوده و هر تصمیمی برای حمایت از دولت تنها از روی ضرورت و نه از روی اجبار خواهد بود.

وي ادامه داد: مجلس آینده مستقل و بر اساس مشی مقام معظم رهبری حركت مي‌كند و حمایت و کمک به همه دولت‌ها را جزو اهداف خود می‌داند.

منتخب مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس دهم در واکنش به انتخابات فراکسیون اصول‌گرایان طی هفته جاری نيز گفت: هنوز مجلس جدید شکل نگرفته و نمی‌توان به نیابت از نماینده‌های نیامده فراکسیون تشکیل داد و اين كاري ناپخته است، هر زمان تمامی نمایندگان در مجلس حضور یافتند می‌توان برای تشکیل فراکسیون جديد اقدام کرد.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس بيان داشت: تا امروز که ده دور از آغاز مجلس گذشته چنین عمل خامی در مجلس انجام نشده است که در مجلس فعلي برای مجلس بعدی فراکسیون مشخص کرد، بگذارند ابتدا اعضایشان از راه برسند زیرا امكان دارد برخی نمايندگان بخواهند تصمیم خود را تغییر دهند.

محجوب با بيان اينكه حداقل دو یا سه فراکسیون کلان در مجلس دهم تشکیل خواهد شد، اظهار داشت: فراكسيون خط امام تنها فراكسيوني است كه از مجلس پنجم تاكنون وجود داشته و امروز اگر مي‌خواهند با عنوان ديگري در مجلس فراكسيون تشكيل دهند بايد ابتدا مجلس دهم آغاز شود.

وي همچنين در واكنش به انتخابات رياست مجلس نيز خاطرنشان كرد: امروز زمان اعلام نظر در اين رابطه فرا نرسيده است زيرا بايد كانديداها در اين رابطه تصميم بگيرند و ديگر اينكه ابتدا بايد فراكسيون‌ها و وزن‌كشي‌ها مشخص شود تا بتوان اظهارنظر كرد.

انتهاي پيام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار