شبکه‌های اجتماعی عامل انزوای جوانان

سیاست‌گذاری‌های غرب در ایجاد دهکده‌ جهانی و سلطه بیشتر به ملت‌ها و مردم جهان، راه‌ها و شکل‌های مختلفی دارد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از ساختن نخستین شبکه مجازی، یعنی فیس‌بوک، نزدیک پانزده سال می‌گذرد، شبکه‌ای که از مردم سراسر دنیا در آن عضویت دارند. انواع شبکه‌های اجتماعی مجازی با عناوینی مختلف راه افتاده است و طراحان این شبکه‌ها کسانی جز غربی‌ها نیستند که با ملت مشرق زمین در آداب و رسوم هیچ اشتراکی ندارند؛ اما قادرند در این شبکه‌های اجتماعی، کاربران را به همان سمت و سویی بکشانند که خود می‌خواهند.

سیاست‌گذاری‌های غرب در ایجاد دهکده‌ جهانی و سلطه بیشتر به ملت‌ها و مردم جهان، راه‌ها و شکل‌های مختلفی دارد که تکنولوژی‌های نوین به ویژه در موضوع ارتباطات را هم برای اجرایی‌کردن برنامه‌های خود به خدمت گرفته است و شبکه‌های مجازی یکی از آن راه‌های ارتباطی است که به دلیل گستره و حلقه‌ وسیع ارتباطی مورد استقبال اکثریت مردم جهان قرار گرفته است.



شبکه‌های اجتماعی عامل انزوای جوانان


متأسفانه گسترش و نفوذ شبکه‌های اجتماعی مجازی در کشور مشهود است. در ارتباط‌های روزانه با دوستان و آشنایان کمتر کسی را می‌توان دید که در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی عضو نباشد و این آغازگر ماجرا و واقعه‌ای است که در آینده‌ای نه چندان دور، گریبان‌گیر می‌شود.

شاید این سوال به اذهان خطور کند که آیا کلا استفاده از این شبکه‌های اجتماعی آسیب‌زا است؟ در جواب این سوال باید گفت علاوه بر مزیت گسترده و حلقه وسیع ارتباطی و برقراری ارتباط راحت‌تر در این فضا، مهم‌ترین معایب این شبکه‌ها استفاده بی‌رویه و نابجاست که کم کم شکل اعتیادآوری به خود گرفته و موجب دوری افراد خانواده از یکدیگر و جایگزین چهره به چهره افراد در خانواده می‌شود.


شبکه‌های اجتماعی عامل انزوای جوانان


عوارض و عواقب این شبکه‌ها در جوامع غربی و جامعه‌ی ما کمابیش خود را نشان داده است؛ اما در بلندمدت خود را بیشتر نشان خواهد داد و با تأملی در کاربرد شبکه‌های اجتماعی از منظر آسیب‌شناسی مسائل اجتماعی در آینده، آسیب‌های این عوارض بیشتر گریبان‌گیر افراد، خانواده‌ها و هویت فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی جامعه خواهد بود.

شاید در برخی از موارد شبکه‌های اجتماعی مفید بوده و برخی از امور به سهولت انجام می‌شود اما باید دانست که همگان درست استفاده کردن از این فضاها را نیاموخته و به گونه‌ای از آسیب‌های آن ناآگاه هستند.




شبکه‌های اجتماعی عامل انزوای جوانان



منبع روابط عمومی پلیس فتا


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.