استاندار خراسان رضوی گفت: استاندارد سازی تولیدات، خدمات و محصولات صادراتی یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

استاندار خراسان رضوی:استاندارد سازی تولیدات، یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ضمن گرامیداشت روزکارگر و هفته معلم، گفت: مقام معظم رهبری با نامگذاری سال 95 به نام " اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل" خط مشی و نقشه راه دستگاه های اجرایی برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم و افزایش سطح رفاه جامعه را مورد تاکید قرار دادند.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین عتایت معظم له به دولت، واگذاری مسئولیت فرماندهی قرارگاه اقتصاد مقاومتی بود، افزود: در این راستا تمام ارکان دولت و سایر قوا باید با تمام امکان و توان، زمینه را برای اجرایی شدن سیاست های ابلاغی فراهم کنند.
استاندار خراسان رضوی بر لزوم مبارزه با فساد اداری و قاچاق کالا تاکید کرد و گفت: معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری باید نظارت دقیق را بر عملکرد نهادهای دولتی برای پایش بازار مصرف و همچنین مقابله با زمین خواری را با جدیت پیگیری کند.
رشیدیان وجود ظرفیت های ویژه در حوزه ساخت و ساز و مسکن و شهرسازی برای تامین منابع مالی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در جلسه روز گذشته با رئیس جمهور محترم درخصوص مسائل حاشیه شهر مشهد، ایشان با توجه به وجود پیمانکاران توانمند بر لزوم تبیین شرایط هر محله در قالب پروژه های اقتصادی و بهره گیری از مشارکت های بخش خصوصی تاکید داشتند.
وی افزود: در همین راستا معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری باید با بسیج همگانی به منظور حرکت همه جانبه برای توسعه استان، جلسات تخصصی را با اتحادیه ها و انجمن های ساخت و ساز، پیمانکاران و صنعت ساختمان برای استفاده از منابع مالی موجود برگزار کند.
استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی باید هم خوانی راهبردهای کلان با سایر اجزا برای اجرایی شدن عملیاتی مورد توجه قرار گیرد.
ارتقا کیفیت محصولات تولیدی، بهره گیری از ظرفیت مراکز آموزش عالی و طرح های پژوهشی موجود، بررسی علل تعطیلی واحدهای صنعتی و تلاش برای بازگرداندن موارد دارای توجیه اقتصادی به چرخه تولید، کاهش روند بروکراسی اداری، حفظ اشتغال موجود، دسته بندی طرح های سال 95 براساس اولویت و توسعه هم افزایی بین بخش خصوصی با دولت از دیگر تاکیدات استاندار در این جلسه بود.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.