اشرف‌غنی و پیتر کاسکروف در دیدار در کاخ ریاست جمهوری، دربارۀ روابط میان دو کشور در عرصه‎های گونه گون بحث و گفت‌وگو کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، در خبرنامۀ دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری آمده است که اشرف‌غنی، رییس‌جمهور کشور و پیتر کاسکروف، فرماندار آسترالیا در دیدار در کاخ ریاست جمهوری، دربارۀ روابط میان دو کشور در عرصه‎های گونه گون بحث و گفت‌وگو کردند.

خبرنامه می‌افزاید که پیتر کاسکروف از همکاری نیروهای آسترالیا و دیگر همکاران بین‌المللی با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان یادآوری نمود و گفت که این همکاری‌ها سبب شده‌است تا نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان مسؤولیت تأمین امنیت کشور شان را به دوش گیرند.

وی افزود که آسترالیا متعهد به کمک و توسعۀ اقتصادی در افغانستان است.

وی هچنان دستاوردهای اخیر تیم ملی کرکت کشور را به رییس‌جمهورغنی تبریک گفت.

از سوی هم، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرائیه در دیدارش نیز با کاسکروف دیدار و گفت‌وگو کرد و خواهان ادامه و گسترش روابط میان دو کشور گردید و بر همکاری‌های مشترک در کار مبارزه با هراس‌افگنی و افراط‌گرایی تأکید کرد.

این دیدار که در کاخ سپیدار عصر شنبه (۱۱ ثور) صورت گرفت و فرماندار آسترالیا بر ادامۀ همکاری‎ها میان دو کشور تأکید کرد و پیشرفت‎های اخیر افغانستان را چشم‌گیر عنوان کرد و بر حفظ و حراست از این دستاورد‌ها تأکید شد.

در این نشست همچنان روابط منطقه‌یی٬ روابط میان ارتش میان دو کشور و کمک‌های آسترالیا در عرصۀ ظرفیت‌سازی بحث و تبادل نظر شد.

کاسکروف با نیروهای آسترالیایی، اعضای سفارت این کشور در مرکز مأموریت قاطع دیدار و گفت‌وگو کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.