مجلس دهم از قرآن‌پژوهان حمایت خواهد کرد

منتخب مردم در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اهتمام مجلس شورای اسلامی در حمایت از فعالان قرآنی گفت: حمایت از قرآن پژوهان یکی از اقداماتی است که به تحقق پروژه های قرآن پژوهی کمک خواهد کرد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد جواد ابطحی منتخب مردم خمینی شهر در مجلس دهم گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و یکی از راه های موثر صدور پیام انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در سطح جهان اسلام است.

وی افزود: هر سال این مسابقات پرشکوه تر از قبل برگزار شده است و اهتمامی که مسئولان سازمان اوقاف به این کار داشته اند ؛ باعث شده که این مسابقات در سطحی فوق العاده در ایران برگزار و انعکاس گسترده ای داشته باشد.

ابطحی در خصوص اقدامات مجلس شورای اسلامی برای حمایت از مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: ما برای مسابقات بودجه ویژه ای را قائل هستیم و ضرورتاً انجام فعالیت های قرآنی به حمایت های مالی نیازمند است.

منتخب مجلس دهم خاطرنشان کرد: در مجلس دهم برای افزایش بودجه قرآنی تلاش خواهیم کرد و معتقدیم دادن یارانه به دانش پژوهان قرآنی باعث خواهد شد که فضایی قرآنی ایجاد و طرح های بزرگ تحقیقی به ثمر بنشیند.

وی در ادامه به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و اظهارداشت: مقام معظم رهبری در بحث تدبر در مفاهیم قرآنی و عمل به قرآن تاکیدات فراوانی داشته اند که در این زمینه باید تمام قوا تلاش ویژه داشته باشند و باید بدانیم که صرفا با برگزاری مسابقات قرآن کریم دین خودمان را به این کتاب ادا نخواهد شد بلکه باید کل زندگیمان رنگ و بوی قرآنی بگیرد. 


منبع: ستاد خبری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار