حدود 18 هزار معلم جديد از سال تحصيلي 96-1395 بکار گرفته می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛

وزیر آموزش و پرورش امروز در نشست شوراي آموزش و پرورش گيلان در رشت گفت : 13 هزار نفر از اين معلمان در دانشگاه فرهنگيان تحصيل کرده اند و 5 هزار نفر هم فارغ التحصیل دیگر دانشگاه ها اند که پس از گذراندن یک دوره یکساله ويژه از ابتداي سال تحصیلی جديد در مدارس سراسر کشور فعاليت خواهند کرد.

علي اصغر فاني با بيان اينکه در حال حاضر دانشگاه فرهنگيان در سراسر کشور 100شعبه دارد اضافه کرد : بخش زيادي از کمبود نيروهاي فرهنگي کشور از طريق اين دانشگاه تامين مي شود.

وي همچنين از برپايي مراسم اداي سوگند جمعي از معلمان جديد در حضوررهبر معظم انقلاب خبر داد و افزود: اين مراسم دوشنبه آینده در تهران برگزار مي شود.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به آغاز نخستين سال اجراي برنامه ششم توسعه گفت : از اين پس همه برنامه هاي اين وزارتخانه براساس اولويت هاي سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.

استاندارگیلان نيز از اختصاص 15 تا 20 درصد از درآمدهاي حاصل از فروش نفت و گاز به آموزش و پرورش استان خبرداد و تصريح کرد : این اعتبار بخش قابل توجهي از کمبود هاي مالي آموزش و پرورش را در شرايط سخت مالي برطرف کرده است.

محمد علي نجفي اجراي طرح ساماندهي نيروي انساني در آموزش و پرورش گيلان را عاملی برای صرفه جويي 2 و نيم ميليارد توماني در هر ماه اعلام کرد و گفت : با اين روش ميزان حق الزحمه پرداختي در آموزش و پرورش ماهانه 30 هزار ساعت به 15 هزار ساعت کاهش يافته است.

رييس مجمع نمايندگان گيلان در مجلس شورای اسلامی نيز در نشست شوراي آموزش و پرورش استان از وزير آموزش و پرورش خواست با رفع نواقض طرح رتبه بندي فرهنگيان زمينه ارايه ي لايحه آن را به مجلس فراهم کند.

غلامعلي جعفرزاده همچنين از وزير آموزش و پرورش خواست با استناد به بند ب ماده 52 برنامه ي سوم توسعه، تنفيذ آن در برنامه ششم توسعه را پيگيري کند تا زمينه ي جذب يکي از فرزندان خانواده فرهنگیان در آموزش و پرورش فراهم شود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
باسلام بازنشسته فرهنگی اسفند93هستم علیرغم امضای تعهدنامه دراداره هنوزپاداشم رانگرفته ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام
آقای وزیر محترم
معلمّی شغل انبیاست وخدمت به معلّم خدمت به انبیاست.واز جمله خدمت به نبی اکرم صلی الله علیه وآله است.همه این ها جهت یادآوری است.بنده بازشسته اوّل مهرماه سال1393 از ناحیه یک رشت هستم.تاکنون حدود 22درصداز پاداشم را پرداخت کرده اند.چرا بقیّه پاداشم را نمی دهند؟تاکید می کنم بنده در 1 مهر 1393 بازنشست شده ام.مگر در نظام آموزش وپرورش ملاک اولویت پرداخت پاداش تاریخ بازنشستگی نیست؟آیا بنده بعد از 30سال فعالیّت باید این همه مدبت منتظر بمانم؟