مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: 45 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان اردبیل وجود دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ خلیل محبت‌خواه در گرامیداشت هفته ایمنی حمل و نقل در اردبیل اظهار داشت: تجربه نشان داده است در اموری که مردم خود مشارکت و مدیریت می‌کنند می‌توان نتیجه مثبت گرفت و افزایش ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی نیز از این امر مستثنی نیست.

وی با اظهار تاسف از اینکه هر چقدر راه‌ها توسعه و ارتقا می‌یابند، سوانح جاده‌ای نیز افزایش می‌یابد، گفت: به عنوان مثال براساس آمار و ارقام موجود تعداد تصادفات و تلفات حوادث جاده‌ای در راه‌های روستایی که مورد بهسازی و آسفالت قرار گرفته‌اند افزایش یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به وجود 45 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کل استان بیان کرد: براساس اولویت‌بندی انجام شده توسط کمیسیون ایمنی راه‌های استان تعداد 21 نقطه اولویت‌دار مشخص شده و حذف ریشه‌ای آنها نیازمند زمان و اعتبار مورد نیاز است که اصلاح 10 نقطه از اهمیت زیادی برخوردار است.

محبت‌خواه با تشریح برنامه‌های این اداره کل در سال 95 گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقدار 30 کیلومتر از جاده‌های چهار بانده در حال اجرا در سال 95 تکمیل خواهد شد و روکش آسفالت حفاظتی در راه‌های اصلی و فرعی به طول 120 کیلومتر به انجام می رسد.

وی اظهار کرد: مقدار 80 کیلومتر از راه‌های روستایی و 20 کیلومتر از راه‌های فرعی استان نیز با روکش آسفالت و ترمیم آنها مورد بهسازی و روکش آسفالت قرار خواهند گرفت که اجرای همه این موارد بسته به وجود اعتبار مصوب و تخصیص به موقع آن دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از حذف سرعت‌گیرهای زاید با هماهنگی پلیس راه خبر داد و افزود: این مورد از مصوبات کمسیون ایمنی راه‌های استان است که تاکنون 50 عدد از این سرعت‌گیرها حذف شده و امسال به حداقل خواهد رسید.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، وجود ، نقاط ، حادثه خیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.