رشت؛

توسعه اقتصادی حاصل اندیشه های پایدار

توسعه اقتصادی از اندیشه های پایدار و آموزش یافته حاصل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان ؛استاندار گیلان در شورای آموزش و پرورش استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در رشت برگزار شدگفت: روحیه پرسش گری، خلاق، نظم پذیری و قانون مداری در فرزندانمان را پرورش دهیم.

محمدعلی نجفی افزود: توسعه اقتصادی از اندیشه های پایدار و آموزش یافته حاصل می شود.

همچنین وزیر آموزش و پرورش در این نشست که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد توسعه مشارکت در آموزش و پرورش را از جمله سیاست‌های دولت دانست و افزود : آموزش و پرورش دستگاه بزرگی است که 105 هزار مدرسه را در اقصی نقاط کشور اداره می‌کند.

دکتر فانی با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه با بیشترین مخاطب است، گفت: آموزش و پرورش تنها نهادی است که حداقل 40 میلیون مخاطب مستقیم دارد و یک تصمیم کوچک در این نهاد بر کل جامعه تاثیر می‌گذارد. این کثرت و وسعت نیست که آموزش و پرورش را مهم کرده بلکه آنچه که اهمیت دارد این است که دانش‌‌آموزان امروز آینده کشور را اداره می‌کنند.

وی تاکید کرد : اداره این وزارت خانه با این گستردگی و اهمیت تنها کار یک دستگاه نیست و بدین دلیل است که در دولت یازدهم توسعه مشارکت از جمله سیاست‌های اعلام شده در این بخش می‌باشد و باید از تمام توان کشور در اداره آموزش و پرورش بهره گیریم.

وی افزود :در حال حاضر یک سوم فضاهای آموزشی کشور استاندارد نیستند این در حالیست که طی 10 سال پیش دو سوم فضاها غیر استاندارد بودند که با اقدامات دولت و مجلس و مردم استاندارد ساخت و ساز مدارس افزایش یافت در تلاشیم تا آخر برنامه ششم توسعه یک سوم غیر استاندارد را هم استاندارد کنیم.

فانی بیان کرد: ما در کشور 36 هزار دانش‌آموز شهید و 5 هزار معلم شهید داریم که این آمار را هیچ نهاد غیرنظامی دیگری ندارد ،حضور این شهدا پشتوانه‌ای برای آموزش و پرورش است.


انتهای پیام/

برچسب ها: گیلان ، توسعه ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.