هرسال ۳۸ میلیون نفر قربانی بیماری های غیر واگیر می شوند

معاون بهداشت وزارت بهداشت از مرگ سالانه ۳۸ میلیون نفر در جهان در اثر بیماری های غیر واگیر خبر داد و گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد مرگ‌ومیر در جهان ناشی از بیماری های غیر واگیر است.

علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بزرگترین معضل سلامتی در جهان بیماری های غیر واگیر یا مزمن است، گفت:  ۳۸ میلیون نفر سالانه در جهان در اثر بیماری های غیر واگیر و مزمن جان خود را از دست می دهند.

وی افزود: شایع ترین بیماری های مزمن به ترتیب بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت، آسم و بیماری های تنفسی است که اغلب ریشه در رفتار و مراقبت های دوران کودکی دارد.

سیاری ادامه داد: علت ۶۰ تا ۷۰ درصد مرگ ومیر در جهان بیماری های غیر واگیر است بنابراین پیشگیری و کنترل این بیماری ها از اولویت های مسئولان سلامت است.

وی تاکید کرد: رفتارهای پر خطر از جمله دلایل عمده ابتلا به بیماری های غیر واگیر هستند که مردم با پرهیز از آنها باید در راستای حفظ سلامت خود گام بردارند.

معاون آموزش وزارت بهداشت با بیان اینکه مصرف دخانیات از جمله رفتارهای پر خطر است، عنوان کرد: وزارت بهداشت در راستای کاهش مصرف مواد دخانی اقداماتی مانند افزایش مالیات این محصولات ، فرهنگ سازی و جلوگیری از ورود قاچاقی مواد دخانی به ویژه سیگار را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار