مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال 1.5 میلیون اصله نهال در نهالستان‌های استان اردبیل تولید و توزیع می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ شهامت هدایت در جلسه بررسی راهکارهای توسعه منابع طبیعی در اردبیل اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال 1.5 میلیون اصله نهال در نهالستان‌های استان اردبیل تولید و توزیع می‌شود.

وی از انعقاد قرارداد برای تولید نهال با بهره‌برداران و مشارکت مردم در سال 95 خبر داد و افزود: با توسعه تولید و توزیع نهال در سطح استان تلاش می‌کنیم تا سرانه منابع طبیعی و محیط زیست را در استان اردبیل افزایش داده و از تخریب در این حوزه جلوگیری کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه کشت گونه‌های مهم و اقتصادی در سطح استان در سال 95 توسعه می‌یابد، تصریح کرد: یکی از این محصولات سماق بوده که در سطح 20 هکتار از اراضی استان اردبیل کشت می‌شود و در این زمینه اهتمام و تلاش همه‌جانبه‌ای انجام خواهد شد.

هدایت با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مقابله با سوء استفاده‌کنندگان از منابع طبیعی در استان بیان کرد: دو پاسگاه ویژه منابع طبیعی در شهرستان نیر و گشت شبانه‌روزی در مناطق مختلف استان به ویژه در شهرستان نمین برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و اراضی ملی راه‌‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، اصله ، نهال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.