فرماندار بهار مطرح کرد: کاهش وابستگي کشور به خارج از مصاديق اقتصاد مقاومتي است.

کاهش وابستگي کشور به خارج از مصاديق اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محسن مرادی پناه در کارگروه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان بهار گفت: با توجه به ظرفيت هاي بالقوه شهرستان بهار بستر و زمينه لازم در راستاي تحقق منويات رهبري در حوزه اقتصاد مقاومتي فراهم است و با تزريق نقدينگي به واحدهاي کوچک در شهرستان و توجه به توليد، بيکاري کاهش و تورم نيز مهار خواهد شد.

 مرادی پناه تصريح کرد: وظيفه کارگروه اشتغال شهرستان، سياستگذاري و تعيين خط مشي است و طرح هاي مختلف بايد در بخش ها بررسي و مشکلات واحدها احصا شود تا با برگزاري جلسات کارگروه فرعي مشکلات واحدهاي صنعتي و توليدي مرتفع گردد.

 وي افزود: در سال 1394، تعداد 967 فقره تسهيلات به مبلغ 36 ميليارد تومان توسط بانک کشاورزي بهار، تعداد 1124 فقره تسهيلات به مبلغ 16 ميليارد تومان توسط بانک کشاورزي صالح آباد، تعداد 1154 فقره تسهيلات به مبلغ 29 ميليارد تومان توسط بانک کشاورزي لالجين و تعداد 411 فقره تسهيلات به مبلغ 3 ميليارد تومان توسط بانک کشاورزي مهاجران در زمينه هاي کشاورزي، صنعت، خدمات، مشاغل خانگي و خوداشتغالي تسهيلات پرداخت شده است.

 محسن مرادي پناه به آمار بيمه شدگان اجباري شهرستان بهار اشاره کرد و گفت: در سال 1393، 954 مورد بيمه شده جديد در شهرستان ثبت شده و آمار بيمه شدگان در سال 1394، به 1052 نفر رسيده که نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

وي افزود: در سال 1394 تعداد 3038 مورد طرح توليدي با اعتبار 150 ميليارد تومان به دستگاه هاي اجرايي استان معرفي شده و از اين شمار 3029  مورد به بانک عامل معرفي و تعداد 2670 مورد به مبلغ 59 ميليارد تومان توسط ادارات صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزي، تعاون و صنايع دستي پرداخت شده است.

 وي از دستگاه هاي اجرايي شهرستان بهار خواست براي طرح هايي که به هر دليلي با مشکل مواجه اند، طرح هاي جايگزين معرفي نمايند و سهميه شهرستان در زمينه هاي مختلف به صورت صد در صدي جذب شود.

در ادامه رئيس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي شهرستان بهار گفت: در سال 1394 در مجموع سهميه شهرستان بهار از تسهيلات خود اشتغالي مبلغ 4 ميليارد و 500 ميليون تومان بوده که مبلغ 4 ميليارد و 98 ميليون تومان به بانک هاي عامل معرفي شده و از اين مبلغ 2 ميليارد و 160 ميليون تومان معادل 63 درصد نسبت به سهميه پرداخت شده است.

جمال حداد همداني به آخرين وضعيت طرح هاي پشتيبان در سال 94 اشاره کرد و گفت: در مجموع 24 طرح به مبلغ يک ميليارد و 385 ميليون تومان توسط ادارات صنعت، معدن و تجارت، صنايع دستي، فرهنگ و ارشاد و فني و حرفه اي معرفي شده و 20 طرح به مبلغ يک ميليارد و 235 ميليون تومان تسهيلات دريافت کرده اند.

وي از دستگاه هاي اجرايي خواست: آمار واحدهاي توليدي شهرستان بهار در چهار حيطه طرح هاي کمتر از ظرفيت اسمي، طرح هاي فعال، نيمه تمام و راکد و تعطيل، دسته بندي و وضعيت واحدهاي مشکل دار به دبيرخانه اطلاع داده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.