مدیر کل راه آهن خراسان رضوی گفت : موقعیت ایستگاه باری راه آهن شهید مطهری قابلیت تبدیل شدن به بندری خشک در شرق و شمال شرق کشور را دارد.

محمدهادی ضیایی در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی افزود: با هدف افزایش توان صادرات، ظرفیت ایستگاه باری راه آهن شهید مطهری خراسان رضوی افزایش می یابد.

وی گفت: در این راستا سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی در بخش خصوصی برای این ایستگاه باری راه آهن، جهت حمل و نقل بار در منطقه سرخس انجام می شود.

مدیر کل راه آهن خراسان رضوی افزود: ایستگاه باری راه آهن شهید مطهری بعد از ایستگاه سرخس بزرگترین ایستگاه باری بوده که فاصله آن تا مشهد حدود ۳۵ کیلومتر و به صورت جاده ای ۴۰ کیلومتر بوده و برای عملیات تخلیه بارگیری، واردات، صادرات، ترانزیت و حمل و نقل استفاده می شود.

ضیائی مهر خاطرنشان کرد: از امتیازات این ایستگاه نزدیکی به سرخس، مرز دوغارون و افغانستان است که مساحت آن شامل خطوط ریلی، تخلیه و بارگیری با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ۱۰۰میلیارد تومان در مساحت ۱۸۹ هکتار احداث شده و تا ایستگاه سرخس ۱۵۳ کیلومتر می باشد.

وی از ادامه ساخت فاز نخست این مسیر از فریمان، خبر داد وگفت: با انشعاب خط مشهد به دوغارون از این ایستگاه، ظرفیت خوبی شده تا برنامه ریزی بیشتری انجام شود زیرا موقعیت این ایستگاه قابلیت آن را دارد که تبدیل به بندری خشک در شرق و شمال شرق کشور شود.

مدیر کل راه آهن خراسان رضوی افزود: وضعیت ترانزیت در ایستگاه باری راه آهن شهید مطهری باعث شده سالیانه حدود یک میلیون تن نفت کوره مصرفی خراسان رضوی با ریل حمل شود که این بار با سرمایه گذاری بخش خصوصی از انبار تخلیه می‌شود.

ضیایی مهر تصریح کرد: 20 میلیارد تومان جهت واردات و صادرات در ایستگاه شهید مطهری با یک میلیون تن کالا انجام می‌شود و با گسترش این ایستگاه می توانیم عملیات بارگیری کالاها را از آسیای میانه از ایستگاه مشهد به شهید مطهری انتقال دهیم.

گفتنی است بنادر خشک شامل یک یا چند پایانه ترکیبی است که با استفاده از یک شیوه حمل و نقل که اغلب ریلی است، به یک یا چند بندر ساحلی متصل می‌باشد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.