گشت نامحسوس نیامده سر از شورای امنیت در آورد+واکنش مسئولان

وزیر کشور از مطرح شدن طرح گشت نامحسوس در شورای امنیت و شورای اجتماعی خبر می‌دهد.

گشت نامحسوس نیامده سر از شورای امنیت اجتماعی در آورد+واکنش مسئولان
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،روزهای آخر فرودین ماه سردار حسین ساجدی نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از آغاز طرحی خبر داد که واکنشهای بسیاری در پی داشت و از رئیس جمهور گرفته تا حقوقدانان و ائمه جمعه نسبت به آن واکنش های مثبت و منفی نشان دادند.

**آغاز به کار 7 هزار نیروی نامحسوس گشت امنیت اخلاقی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه آغاز به کار 7 هزار نیروی نامحسوس پلیس در خصوص گشت امنیت اخلاقی در حضور خبرنگاران اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که دغدغه مردم بود، ناهنجاری در بحث امنیت اخلاقی بود و مردم انتظار دارند که پلیس در این زمینه، اقدامات لازم را انجام دهد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: در همین راستا ما از کارکنان ضمن اجرای مأموریت‌های اصلی، خواستیم که در این حوزه ورود پیدا کنند تا بتوان هر چه بهتر و سریع‌تر با این قبیل ناهنجاری‌ها برخورد شود.

وی به رصد برخی از این ناهنجاری‌ها در طول سه سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: چهار موضوع اساسی در سطح معابر اصلی و بزرگراه‌ها مدنظر ماست که مأموران پلیس اعم زن و مرد، این موارد را مدنظر قرار خواهند داد.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت، آلودگی صوتی، حرکات پرخطر در حوزه راهنمایی و رانندگی، مزاحمت نوامیس و همچنین کشف حجاب در خودرو را از جمله این موارد عنوان کرد و گفت: مأموران نامحسوس گشت امنیت اخلاقی بلافاصله با مشاهده این موارد، پلاک خودرو را با سیستم پیامکی به مأموران پلیس امنیت اخلاقی اطلاع داده و این مرکز بلافاصله با فرد خاطی تماس گرفته و به وی اعلام می‌کنند که در چه روزی به این پلیس مراجعه کند؛ اگر فرد خاطی مراجعه کرد که اقدام قانونی صورت می‌گیرد، در غیر این صورت، پلیس به درب منزل فرد خاطی مراجعه می‌کند.

سردار ساجدی‌نیا در خصوص اینکه اگر آدرس فرد خاطی مخدوش باشد یا تلفن خود را جواب ندهد، اعلام کرد: شماره پلاک فرد خاطی در حوزه تخلفات ثبت می‌شود و اگر فرد خاطی بخواهد خودروی خود را به فروش برساند یا نقل و انتقالی انجام دهد یا از خدماتی استفاده کند، بلافاصله سیستم برای وی مسدود شده و با این فرد برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، از به کارگیری 7 هزار نفر در مرحله اول خبر داد و افزود: این 7 هزار نفر پلیس، هم آموزش‌دیده‌اند و هم ضابط قضایی هستند و توان انجام این اقدامات را دارند؛ در همین زمینه نیز احکام قضایی اخذ شده و با دادستانی تهران نیز هماهنگی به عمل آمده است.

وی در خصوص برخورد محسوس پلیس اعلام کرد: گشت‌های امنیت اخلاقی محسوس پلیس فعالیت خود را در سطح معابر شروع کرده‌اند و با لباس پلیس و حکم لازم، برخورد مستقیم با این موارد خواهند کرد.

سردار ساجدی‌نیا تأکید کرد: پلیس نامحسوس امنیت اخلاقی اصلاً ورود عملی و اجرایی ندارد و هیچ برخوردی با خاطیان انجام نمی‌دهد و فقط پلیس محسوس گشت امنیت اخلاقی برخورد مستقیم دارد.

**رئیس جمهور:به دنبال موعظه حسنه باشیم

حسن روحانی، رئیس جمهور در جریان سفر استانی به سمنان در پاسخ به سوالی درباره راه اندازی گشت اخلاقی نامحسوس و واکنش دولت در برابر آن خاطرنشان ساخت: یک طرحهایی در کشور اجرا می شود که بخشی از آن مربوط به دولت می شود و بخشی از طرحها نیز مربوط به  دستگاه های دیگر مثل قوه قضائیه یا دیگر نیروهای می باشد.

رئیس جمهوری ادامه داد: دولت به وعده های خود از جمله در این زمینه پایبند است و هر جا لازم بوده برای ایجاد احساس امنیت در مردم،  از توان خودش استفاده کرده است.

وی گفت: اولین وظیفه ما در قبال مردم احترام به شخصیت و جایگاه و کرامت مردم است. کرامت انسانی را خدا به انسانها داده و این کرامت مقدم بر دین است. کرامت همه باید حفظ شود. ما مردم خوب و وظیفه شناسی داریم.

رئیس جمهوری افزود: همه ما باید در زمینه فرهنگی کار و تلاش  و به گونه ای عمل کنیم که مسئله ای که از طریق فرهنگی قابل حل است از طرق دیگر حل نکنیم. ما طبق آیه قرآن باید دنبال موعظه حسنه و جدال احسن باشیم و بهترین و کوتاه ترین راه را باید انتخاب کنیم. دولت اقداماتی که در حد توان اجرایی اش باشد انجام خواهد داد.

**آیت الله موحدی کرمانی:نمی‌توان نام کشف حجاب را آزادی گذاشت

آیت الله موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران اما در خطبه های نماز جمعه به این موضوع واکنش نشان داد و با اشاره به نزدیک شدن به فصل گرما خاطرنشان کرد: فصل تابستان نزدیک است بنابراین از مردم شریف ایران و تهران انتظار می‌رود پوشش اسلامی را رعایت کنند که البته نیروی انتظامی نیز هزاران مامور غیرمرئی با شیوه بسیار متین و ارزشی در اختیار دارد و جای خرسندی است که این دستگاه امر به معروف را رعایت و احساس وظیفه کرده‌است.

آیت‌الله موحدی کرمانی بدحجابی و کشف حجاب را دهن‌کجی به نظام دانست و خاطرنشان کرد: بعضی‌ از مناظر را بنده دیدم و خجالت کشیدم. انسان نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد. نیروی انتظامی باید به این قضیه با نگاهی عاقلانه برخورد کند و در غیر اینصورت گناهکار است.

وی گفت: به افراد لاابالی تذکر می‌دهم بدانید که تمام برنامه‌های زشت شما تحت نظر پلیس سری است که البته با شیوه بسیار متین و ارزنده برخورد می‌کنند و این موضوع امر به معروف و نهی از منکر قانون بوده و دولت هم تابع قانون و مجلس است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نیاز به قانون و تصویب مجلس ندارد، آن را وظیفه سنگین دینی عنوان و تصریح کرد: مگر ما برای نماز باید از مجلس مصوبه بگیریم؟ امر به معروف ونهی از منکر به مراتب مهم‌تر از نماز، روزه، زکات، حج و ... است.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: گاهی عنوان می‌کنند که مردم آزادند. ما هم می‌گوییم مردم آزادند اما آزادی محدوده دارد و مطلق نیست. آن آزادی که می‌خواهد وزن نظام را پایین بیاورد و هتک انقلاب کند ممنوع است.

وی اضافه کرد: اگر کسی بخواهد در خانه در بسته کاری کند به ما ارتباطی ندارد اما اینکه پشت فرمان بنشینند، بدحجابی و کشف حجاب کنند دیگر نمی‌توان اسم آن را آزادی گذاشت.

**رئیس قوه قضاییه:بد‌حجابی جرم است

آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران، نیز در جلسه مشترک با مسئولان عالی قضایی کشور به موضوع گشت نامحسوس پلیس امنیت اخلاقی و وضعیت حجاب در جامعه واکنش نشان داد و بر لزوم "رعایت هنجارهای دینی و اخلاقی در جامعه" تاکید کرد.

وی خواستار انجام وظایف قانونی از سوی ضابطان قضایی در این زمینه شد و گفت: «اصل برخورد با هنجارشکنی‌های اخلاقی و دینی کاملا پذیرفته شده و قانونی است.»

رئیس قوه قضاییه گفت: این هنجارها حتی اگر شکل قانونی نیز به خود نگرفته باشند واجب‌الرعایه هستند و در صورت قانونی شدن آن‌ها، لزوم رعایت‌شان واضح‌‌تر است.

رئیس قوه قضاییه با بیان این‌که برخورد با هنجارشکنی‌هایی مانند بدحجابی، بی‌حجابی و رفتارهای غیر اخلاقی، جرم است و قانون مشخص و مدون دارد گفت:متاسفانه برخی افراد در اثر غفلت و اشتباه و تحریک برخی رسانه‌ها در مسیر هنجارشکنی قرار می‌گیرند و دولت، نیروی انتظامی، قوه قضاییه و همه نهادهای مرتبط باید برخورد قانونی با این هنجارشکنان را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: همان‌طور که نباید به بهانه تعدی به حقوق اشخاص، اجرای حدود و احکام الهی و امر به معروف و نهی از منکر را زیر سوال برد، ضابطان قضایی نیز در انجام وظایف موظف به رعایت قانون هستند و مقابله با هنجارشکنی‌ها نباید با تعددی به حقوق شهروندان توام شود.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر این‌که نیروی انتظامی در اصل مقابله با هنجارشکنی‌ها مسیر درستی را انتخاب کرده است عنوان کرد: اگر برخی طرح‌ها و برنامه‌ها دارای اشکالاتی است باید دلسوزان و متدینان جامعه تذکر دهند که اصلاح شود و البته اصل مقابله با هنجارشکنی‌ها نباید در سایه امور فرعی و عرضی قرار گیرد.

**واکنش دوم رئیس جمهور

رئیس‌جمهور بار برای مرتبه دوم در نشست هیأت دولت به استفاده پلیس از هفت هزار مامور مخفی برای نظارت بر رفتار شهروندان واکنش نشان داد و گفت: چنین نیست كه هر كس یا نهاد و ارگانی بخواهد با اقداماتی به دنبال كنترل مردم باشد.

وی افزود: آزادی مردم به غیر از قانون با هیچ چیز دیگری محدود نمی‌شود و حتی دولت و قوه قضاییه هم نمی‌توانند مردم را محدود كنند و فقط قانون می‌تواند چارچوب‌هایی در این زمینه داشته باشد.

روحانی با بیان این که آزادی مردم با آیین‌نامه و سلیقه افراد و برخی دستگاها نمی‌تواند محدود شود، تاکید کرد: حق نداریم در زندگی خصوصی و عمومی مردم دخالت كنیم، جز در زمینه اجرای قانون.

**وزیر کشور:وظیفه نیروی انتظامی تامین امنیت اجتماعی است

عبدالرضا رحمانی فضلی در گفتگوی ویژه نگاه یک در خصوص طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی با بیان اینکه این موضوعات بین بخشی است، گفت: مثلا در بحث امنیت اخلاقی صدا و سیمایی را داریم که باید مبلغ فرهنگ و ارزش ها باشد و آن ها را پیگیری کند.

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه را داریم که تاثیر گذاری خودشان را دارند،دانشگاه ها را داریم که بایستی محیط هایشان را کنترل کنند و همچنین آموزش و پرورش.

وزیر کشور افزود: در این میان نیروی انتظامی را داریم که جلوه ها و مظاهر بیرونی عدم رعایت مسایل اخلاقی را باید دقیقا کنترل کند که این امر وظیفه قانونی اش است و قوه قضاییه را داریم که باید برخورد های به موقع داشته باشند.

به گفته وی، در شورای اجتماعی در سالهای قبل این موضوع تعریف و همه دستگاه ها وظایفشان مشخص شده است و ما برای همه دستگاه ها ناظر گذاشته ایم و ناظرین در دستگاه های مختلف به صورت مرتب و مستمر نظارت هایشان را برای ما ارسال می کنند و ما هر کجا که کمبود بوده از لحاظ کار، تذکر دادیم و هر جا کار، خوب پیش رفته تشویق کرده ایم.

وی افزود: البته در این خصوص " امنیت اجتماعی و اخلاقی" وزارت کشور به عنوان متولی شورای اجتماعی در این میان پاسخگو هست.

رحمانی فضلی در پاسخ به سئوال مجری برنامه، مبنی بر این که طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی و گشت نامحسوس این روزها بسیار در کشور مطرح شده است، دیدگاه وزارت کشور در این مورد چیست؟؛ گفت: این جزء موضوعاتی است که بایستی تفکیک شده در مورد آن برخورد کنیم؛ بدین صورت که 1- آیا وظیفه نیروی انتظامی تامین امنیت اجتماعی و اخلاقی هست یا خیر؟ که قانون می گوید بله هست. 2- آیا جامعه متوقع و مطالبه این موضوع را از نیروی انتظامی دارد یا خیر؟ بله و 3- آیا نیروی انتظامی باید پاسخگو باشد دراین زمینه یا خیر؟ بله طبق پیگیری های مجلس این یک مطالبه عمومی است.

وی ادامه داد: در نحوه عمل، اتفاقی که افتاد، این بود که طرح و بیان مسئله خوب صورت نگرفت؛ مصاحبه تقطیع شد؛ نوع بیان، بیان کاملی نبود؛ این نوع بیانات در قالب بیان خبری امکان پذیر نیست زیرا که مسئله، ابعاد مختلفی دارد؛ بین بخشی است، تاثیر گذاری اجتماعی ، فرهنگی و ... دارد؛ بهره برداری های سوء سیاسی دارد.

**در حق نیروی انتظامی اجحاف شد

وزیر کشور متذکر شد: به هر حال نوع بیانش، نوع پخش و توزیعش به نظرم مناسب نبود و در این جا به نظر بنده یک مقدار نیروی انتظامی مظلوم واقع شد و بعضی جاها نیز در حقش اجحاف شد.

وی با بیان اینکه این نیروی انتظامی که ما با آن مواجه هستیم، همان نیرویی است که در مرز ها با اشرار مبارزه می کند ؛ با تروریسم مبارزه می کند؛ جلوی مواد مخدر را می گیرد ؛ جلوی سارق را می گیرد، عید که ما می خواهیم برویم مسافرت ترافیک را سامان می دهد، امنیت منازل ما را حفظ می کند، گفت: اگر بعد از طرح این موضوع شبهه و ابهامی به وجود آمده نباید توپخانه ای را سوار کنیم به سوی نیروی انتظامی و آن چنان این نیرو را بزنیم؛ این همان نیروی انتظامی است که امنیت ما را تامین می کند.

وی یادآور شد: در حق نیروی انتظامی شاید بیش از آنی که جای بحث و صحبت داشت پرداخته شد که باید به واقع آن را جبران کرد.

**ناجا، نیروی جدیدی به کار نگرفته است

رحمانی فضلی افزود: بعد از این که از سفر بازگشتم و این طرح را بررسی کردم دیدم این گونه نیست که ناجا 7 هزار نفر را استخدام کرده باشد بلکه از نیروهای استراحت و آزاد خود، که بعد از شیفت کاریشان در حال استراحت می باشند و ... استفاده می کند، در حوزه امنیت اجتماعی " شرارت، باجگیری،اراذل و اوباش، خفتگیری و یکی هم بحث عفاف و حجاب است.

وی تصریح کرد:این نیرو ها هر آن چه که در وظایفشان آمده را می بینند، به نیروی انتظامی گزارش کرده و خودشان نباید برخورد کنند ؛ مستندات را فراهم می کنند و نیروی انتظامی نیز باید مواردی که اثبات می شود را به خانواده‌ها و خود فرد گزارش داده و اعلام کند و اگر موضوع شرارت، خفتگیری و .. نیز هست با آن برخورد کنند .

**نیروهای حاضر در این طرح آموزش دیده هستند

وزیر کشور با تاکید بر این که اگر نیروی انتظامی 7 هزار نفر نیروی اضافه داشته باشد و یا استخدام کرده باشد که می تواند برود در مکان هایی که با 100 هزار نفر جمعیت ، پاسگاه ندارند یک پاسگاه ایجاد کند، گفت: همه این فشار کاری را نیروی انتظامی قرار است بر روی نیروهای فعلی خود آورده، طرح را اجرا کند و امنیت را برقرار کند که البته این نیرو ها آموزش دیده هم هستند .

وی اذعان کرد: طرح این موضوعات در فضای عمومی باید با تدابیری همراه باشد به صورت کامل و جامع توضیح داده شود؛ قبل از این که مطرح هم شود اگر امنیت اجتماعی است باید در شورای تامین و شورای امنیت بررسی شود و اگر بحث امنیت اخلاقی است باید در شورای اجتماعی مطرح می شد زیرا که این موضوع بین بخشی است.

وی افزود: مثلا در بحث امنیت اخلاقی، صدا و سیما باید کمک کند ، روزنامه ها و رسانه ها باید کمک کنند . قوه قضاییه باید کمک کند .

به گفته وی یکی از اشکالات در حوزه عفاف و حجاب این است که همه متوجه انتهای خط هستیم ؛ یعنی این که یک نفر که رعایت شئونات را نکرده است را در خیابان باید نیروی انتظامی با او برخورد کند ؛ در صورتی که این فرد تا زمانی که بیاید در خیابان ، یک فرایندی طی شده و همه در این خصوص مسئول هستند، همه ادارات ما مسئولند، آموزش و پرورش، بهداشت، صدا و سیما، قوه قضاییه و... مسئول هستند؛ همه باید کمک کنند تا این اتفاق نیفتد؛ اما هنگامی که تبدیل به یک جرم شد و یک تخلف عینی رخ داد ؛ نیروی انتظامی باید برخورد کند که البته نحوه برخورد نیز بسیار مهم است.

رحمانی فضلی ادامه داد: بنده از فرمانده محترم ناجا خواستم این طرح را حتما ارجاع دهند تا در شورای اجتماعی، "بحث امنیت اخلاقی" و در شورای امنیت، "بحث امنیت اجتماعی" را دقیق بررسی کرده، هماهنگی ها را ایجاد کنیم و بعد به صورت کلی تمام ابعاد را در رسانه برای مردم بازگو کنیم.

**گشت نامحسوس در شورای امنیت

به گفته وی در این نوع طرح ها اگر مشارکت مردم نباشد یقینا شکست خواهد خورد ؛ پس نیروی انتظامی باید با تکیه و کمک مردم این کار را انجام دهد .

این مقام مسئول یادآور شد: اگر ما طرحی را اعلام کنیم و از همین الان همه موضع گیری کنند و خدای ناکرده همه برداشت سوئی بکنند ؛ یک موضعی بگیرند که باید در مقابل این طرح مقاومت کنند، خوب ما موفق نخواهیم بود و معکوس جواب خواهد داد.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی نیتش این نبوده؛ طرح مسئله مهم بوده؛ اصلا ما نا محسوس نداریم ؛ بحث بر سر مظاهر فساد در جامعه است و خیلی هم مشخص است و این دیگر نیاز به نامحسوس ندارد باید رفت و به او تذکر داد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: به هر حال ما به عنوان کشور مسلمان و دارای حکومت دینی برخی از بی قانونی ها را نمی پذیریم؛ اما این بدان معنا نیست که یک کاری بکنیم که جواب عکس بدهد.

وی یادآوری کرد: در انتها متذکر شوم که در حال حاضر باید آنها وظایف قانونی خود را انجام دهند و این طرح می آید در شورای امنیت و شورای اجتماعی بررسی می شود و نظرات همه دستگاه ها گرفته می شود و ان شالله با هماهنگی اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
درود بر شورای امنیت که حامی مردم ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
کاش ی گشت هم میزاشتن برن ی سر به سفره های خالی بزنن . اول از همه هم بیا سفره خونه منو نگا کن!
United States of America
ناشناس
۰۱:۰۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
نباید در طرح نامحسوس تعجیل کرد یکشبه تصمیم نگیرد به عواقب ان فکر کردهاید اول انرا ریشه یابی کنید تجزیه وتحلیل. نماعید با مردم مهر بان وغیوراین موضوع را برادرنه وخواهرانه درمیان بگزارید نتیجه بهتری خواهد داد با تحمیل این مسعله سرانجامی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
من هیچ نظری ندارم خخخخ
United States of America
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
مدت 10 سال مسکن مهر ثبت نام کردم خونه ندادن هیچ پولمونم نمیدم عمران اداره تعاون تعاونی همه جا پیگیری کردن هیچکس جواب گو نیست کاش مشکلات مردمو حل میکردیم
United States of America
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
مدت 10 سال مسکن مهر ثبت نام کردم خونه ندادن هیچ پولمونم نمیدم عمران اداره تعاون تعاونی همه جا پیگیری کردن هیچکس جواب گو نیست کاش مشکلات مردمو حل میکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
با نظر دوستی که گفت این نیروها را برای ادارات وسازمانها بذارند تا اختلاس ودزدی نکنند موافقم .باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام اول بهتر نیست جلوی زورگیری و ناهنجاریهای اجتماعی پخش مواد مخدر پارک ها و جلوی مدارس را نیروی انتظای بگیرد بعد با همان لباس مقدس نیروی انتظامی جلوی بد حجابی و غیره را بگیرند متاسفانه خیلی از ارازل و اوباش از طرحهای خوب نیروی انتظامی سو استفاده کرده و برای مردم مزاحمت ایجاد میکنند خداوند یار ویاور کسانی باشد که به مردم خدمت میکنند. خداقوت به نیروی انتظامی وخسته نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
با سلام فقط میخوام بگم ما مردم خوب و پاکی داریم اگه این چیزا هم هست دلایلش بالا رفتن سن ازدواج بیکاری فقر و پایین بودن سواد و استفاده از ماهواره میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
با نظر دوستی که گفت این نیروها را برای ادارات وسازمانها بذارند تا اختلاس ودزدی نکنند موافقم بازور کاری نمیشود کرد.تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
بایدبا فرهنگ سازی جلوگیری بشه نه زور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا خیرتون بده برای امنیت اجتماع برای ما کاری کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
جوان اگه کار داشته باشه ازدواج میکنن میرن سر زندگیشان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
من موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
من موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
من موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
من موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
من موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
من موافقم
United States of America
ناشناس
۱۸:۰۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
تو کشور اسلامی نمیشه به آیات صریح خدا دهن کجی کرد و گفت که باید چنین کرد و چنان...
از نظر قانونی کشف حجاب جرم و از نظر شرع مقدس اسلام گناه محسوب می شود.
باید برخورد شود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
خواهر وبرادرمن:اگرمسلمونی ی ی،حجاب روهم قبول کن که به نفع تو وجامعه ست
اینکه دیگه جنگ ودعوانداره!!!
دست نیروی انتظامی هم دردنکنه،البته همه میدونیم که باکدوم بدحجابهای تهرونی وغیره قراره برخورد کنن .باتشکراز نیروی انتظامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
برخورد با فساد و بدحجاب همانند برخورد با دزد اموال شما می باشد همانطوری که با دزد اموال شما میخواهید برخورد شود باید با انها هم برخورد شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
باسلام. این قانون خوبی است اگردرست اجراشود .ای جوان مگر نمی خوای وارد خبابان شدی ارامش روانی داشته باشی وتوای خانوم مگر نمیخوای اقا تون که امد خانه بهت توجه کنه وبراش اهمیت داشته باشی بس طر ح خوبی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
باتشکر از نیروی انتظامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
اتفاقا خیلی خوبه خفت گیرها هم دیگه از سایه خودشون هم میترسند ای کاش تو ادارات وسازمانها هم نظارت کنن .حتی مفسدان اقتصادی هم ازدور برشان میترسند دزدی کم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
باید با فرهنگ سازی جلوگیری بشه نه زور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
بهتر نیست که اول بیاییم علت کشف حجاب وبقییه ناهنجاری هارو ریشه یابی کنیم و بعد اگر نتوانستیم که ان را درمان کنیم با با برخورد به این شکل بهش بهپردازیم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
یه نفر به من جواب بده.آقا این درست که باید فرهنگ سازی بشه.پس جواب این قانون شکنان و هنجارشکنان رو چه جوری باید داد؟باید صبر کرد و دید که روز به روز بیشتر به انقلاب و خون شهدا دهن کجی کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
بهترین طرح ممکنه ..پلیس که با همه مردمدبرخورد نمیکنهدفقط باهنجار شکن...مزاحم نوامیس...و....برخورد میکنه پس دوستان زیاد نگران نباشید..شما که اینجور نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
باید جلوی بی حجابی بگیرن یسری از مردا بیغیرت شدن دولت که بی غیرت نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
ما به خاطر حجاب خون دادیم نمیدونم چرا حالا به این راحتی درمورد کشف حجاب صحبت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
مثلآ ما کشور مسلمونیم ما شیعهامام زمانیم باید این باشه وضع کشورمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگه حجاب تو جامعه نباشه بی بندو باری و تجاوز زیاد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
حجاب جزو قانون کشورمون هست و باید این قانون رعایت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
این باعث امنیت بیشتره به نظر من به هر طرحی باید کمی فرصت داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
ناشناسی که میگی باید فرهنگ سازی کرد.کاربعضی از این هنجارشکنان از فرهنگ سازی گذشته.درضمن باید به قانون احترام گذاشت.که بی حجابی در قانون ما که نماینده های همین مردم تصویبش کردن جرم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
این طرح ممکن است با بی احترامی به مردم منجر به سقوط نظام شود همانطور که قبلا این اتفاق افتاده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
این نظام رو امام زمان محافظت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
رئیس جمهور نماییده مردم ایرانه حرف رئیس جمهور حرف ملته من با آقای روحانی موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
فقط ولی فقیه هست که حرفش حرف قرآن و سنت و پیامبر هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
به نظر من زمان شاه ملعون هم باحجابهابا حجاب بودن وبی حجابها بی حجاب بازور درست بشو نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
ناشنانس۴۸_۱۰کسی باولایت فقیه مشکلی نداره چرا میخوای وانمود کنی کسی که با این طرح مشکل داره حتما با ولایت فقیه.مشکل داره نه اینجوری نیس اصلا مشکل طرح اینکه سواستفاده های که از این طرح میشه مثل اتفاقی که چند روز پیش بندر عباس افتاده بود , یاشاید نتیجه عکس بده بایداین طرح هارو به کمک مردم فرهنگ سازی کنیم نه بااجبار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
دیگه مشکلاتمون با این طرح حل میشه ان شالله،آقا وام ازدواج چی شد!،!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
از نظر من خداوند براعمال ما آگاه هست نباید کاری کنیم که بیگانگان به چشم بد به ما نگاه کنند باید با صبر شکیبای با انان برخورد کرد من با ریس جمهور محترم موافق هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
طرح ، طرح بسیار خوبیه مردم هم باید حمایت کنن باید جلوی انحراف جوون ها گرفته بشه جوون پاکی که تازه به اجتماع وارد میشه چرا باید با بد حجابی یه عده لا ابالی به فساد کشیده بشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
تو کشورای عربی حجاب زوری چرا هیچ موقع جواب عکس نمیده تازه حجابشونم خیلی پوشیده تره از زنای ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
حکومت ما اسلامی است و در آن باید قوانین اسلام اجرا شود یکی از قوانین اسلام هم امر به معروف و نهی از منکر است که دیگر نیازی به قانون گذاری هم ندارد و مثل نماز بر هر انسان مسلمانی واجب است
Germany
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
پلیس که او خیابون میاد ادم باید احساس امنیت کنه
نه ترس و نفرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
کاش به جای این کارها کمی به فکر مشکلات اساسی مردم بودید .ملت رو با این کار علیه نظام تحریک میکنین.وای خدا به دادمان برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
واقعا این طرح بی احترامی به مردم از کشورم است ، یعنی چی مامور مخفی !!!!
این مامور های مخفتون را در ادارات ، بانک ها و وزارتخانه ها بزارید تا سالی چند ده هزار ملیارد اختلاس نشه .
واقعا مسولین باید خجالت بکشن با این طرح هاشون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
دختری که با بدترین وضع ممکن میاد توخیابون. آیا این بی احترامی به مردم کشور و دهن کجی به قانون و نظام نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۲:۳۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
هر چی جای خودشو داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
فساد اقتصادی به جای خود فساد اخلاقی به جای خود عامل هر دو باید مجازات شوند
Germany
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
اجبار در مسئله امر به معروف و نهی از منکر و خصوصاً در مقوله حجاب میتواند بازخورد عکس دهد که میبایست به این مهم دقت شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
اتفاقا چون تا الان اجباری نبوده باعث شده که این هنجارشکنان پررو بشن
Germany
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
اجبار در مسئله امر به معروف و نهی از منکر و خصوصاً در مقوله حجاب میتواند بازخورد عکس دهد که میبایست به این مهم دقت شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
امر یعنی امر نه ارشاد نه موعظه نه نصیحت
نهی هم یعنی همین.
کم تو این مملکت راجع به حجاب گفتن ؟
کم گفتن دستور قرآن ه؟
کم تو کتب درسی اومده؟
United States of America
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
افتخاری برای ملت ایران است که نیروی انتظامی وظیفه شناس و ولایتی داریم بدخواهان به ولایت فقیه بدانند در هر مقامی و لباسی باشند نمی توانند کاری کنند ما با ولایت فقیه هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
میگه :
یکی از موضوعاتی که دغدغه مردم بود، ناهنجاری در بحث امنیت اخلاقی بود و مردم انتظار دارند که پلیس در این زمینه، اقدامات لازم را انجام دهد.

آقاااااااااااااااااااااااااا مردم خیلی دغدغه های دیگر هم دارند شما چقدر به فکر مردم هستید .
Germany
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
ما هممون مال یه مملکتیم پس مثل یک انسان و هموطن با هم رفتار کنیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
اینها رو به هنجارشکنان هم بگو
United States of America
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
هر روز این ور اون ور شهر دارن خفگیری می کنن گوشی موبایل از دست مردم میزنن نمونش پریشب سر خیابان خودمون اپل طرف جلو چشم همه با قمه زدن اینا رو که ول می چرخن بگیرید نه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
سوالی دارم ،
ممکن است خودرو بنام خانمی باشد و امکان دارد طی ساعاتی اتومبیل در اختیار دوست یا اقوام قرار میگیرد و در طی این مدت ممکن است اتفاقی رخ دهد که بعد پلیس با صاحب پلاک تماس گرفته و ،،،،،،!
سوال اینجاست که چگونه باید ثابت کرد در ان لحظه خودرو در اختیار صاحب ان نبوده؟
بهتر نیست گشت نامحسوس بصورت محسوس و در همان لحظه اقدام نماید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
کاش برای بیکاری و اقتصاد هم این همه فکر میکردید کمرم خم شد زیر بار این زندگی هیچی به چشمانمان نمیاد باور کنید دیگه نمیتونیم دیگه کرایه خانه و خرجی و همه نفس میکشی باید پول بدهی
United States of America
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
نه به زور میشه حجاب سر زنان کرد و نه به زور میشه حجاب از سر اونها برداشت (کشف حجاب زمان رضا شاه ) چون تقریبا این دو نتیجه معکوس خواهد داد کما اینکه نتیجه اش رو تاریخ کشور عزیز اسلامی ما به خودش دیده ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
بهتر
کرامت انسانی باید حفظ بشه
زور چاره ساز نیست. برای حس کردن این واقعیت به سالهای پیش و جواب هایی که گرفتیم میشه راحت دید.
باید جوری فرهنگ سازی بشه که مردم خودشون با خواست قلبی ایمان بیارند نه با زور.
-
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
اتفاقا طرح بسیار خوبیه. تا کی وقتی میریم خیابون به خاطر دیدن صحنه های مستهجن باید روح و روانمون به هم بریزه. اونایی که میگن حجاب اختیاریه همه ما میدونیم که دستور صریح خداوند مهربانه فقط برخی به خاط هوای نفسشون نمیخوان تن بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
تا کی وقتی میریم خیابون به خاطر دیدن صحنه های مستهجن باید روح و روانمون به هم بریزه
خوب برادر چشات ببند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
آزادی با طعم تحمیل!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
بجای این کارا بفکر شغل برای جوانان باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
درود بر نیروی انتظامی . جالبه نیروی انتظامی به فکر مردم است اما مردم به فکر خودشون نیستند . هه . خدایا شرمنده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
برای حفظ حجاب ماشهید داده ایم
مگر حرف ان رزمنده کم سن وسال در جبهه را یادمان رفته که به مصاحبه گر زن غربی خطاب کرد که ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است وایشان را ملزم کرد تا روسری سرش کند وبا احترام قائل شدن به این رزمنده به مصاحبه بپردازد
انوقت چطور برخی این طرح که باید منجر به امنیت اخلاقی شود رازیر سوال میبرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
دقیقادزدی های خیابانی،آلودگی صوتی، حرکات پرخطر در حوزه راهنمایی و رانندگی،معتادان ولگرد، مزاحمت نوامیس و همچنین کشف حجاب در خودرو از مهمتری عوامل نامنی اجتماعی واخلاقی میباشد که نیروی انتظامی باید با ان برخوردکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
به نظر من این روش فقط فساد رو بیشتر میکنه.تجربه نشون داده که از خود مردم باید حرکت خود جوش خواست.در ثانی ۷۰۰۰ نیرویی که به عنوان نامحسوس هستن ایا واحد محسوس یا نا محسوسی واسه نظارت به خودشون هست؟ همگی انسانیم و امکان لغزش هست.واقعا اگه از دلسوزی و پدرانه بود خوب بود اما متاسفانه چه قدر از رفتار بد با ملت در برخی جاها از طرف مسئولین انتظامی شنیدیم.نباید نا سپاسی به زحمت این قشر کرد اما حقایق رو هم باید مطرح کرد و در نظر داشته باشیم که کرامت انسانی و شخصیت کسی ایشالا این وسط خرد نشه که ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
بر خورد با بد حجابی نیاز به نامحسوس نیست بلکه به طور علنی باید با بی حجابی علنی امر به معروف ونهی ازمنکر کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
نامحسوس باشه بد حجاب ها از ترس نامحسوس بودنشم که شده ادم میشن چه پسر چه دختر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
مردم از بی حجابی ها ناراحتن
لطفا این طرح ها را ادامه دهید
Germany
فرهاد
۱۱:۰۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
حجاب با زور جواب عکس میدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
همه مخالفیم ولی این راهش نیست باید با فرهنگ سازی و آموزش این کار و انجام داد و اگر جواب نداد باید به حق انتخاب ها احترام گذاشت چون بعید میدونم به زور بشه این کار و به نتیجه مطلوب رسوند .
Germany
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
این زوره
خدا هم زور نکرده به ادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
باشه.با فرهنگ سازی که کسی مشکلی نداره.
ولی کسی که ذلیل و بنده شیظان شده را چگونه می توان جلوگیری کرد؟
اگر با قاچاق هم فقط به فرهنگ سازی اکتفا شود,فکر می کنید قاچاقچیان از کار خود دست می کشند؟؟؟نه به هیچ وجه چنین کاری را نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
بنده با ریاست جمهور موافق هستم.و مخالف این طرح هستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
دستور صریح قرآن ، حفظ حجاب .
و البته امر به معروف و نهی از منکر.
امر با ارشاد ، هدایت و موعظه متفاوت است و همینطور نهی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
پناه برخدا دیگه صبح بلند میشیم تاشب باید دل شوره داشته باشیم جونا مون میرن سره کار کی میان خونه جنگ نن به تن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام اینها موضوع را بد مطرح کرده اند والا اینها توی خانه و فضای خصوصی را که رصد نمکنند دارن توی خیابون که همه همدیگر رو میبینن گشت میزنن پس کسی که میاد تو خیابون نباید ناراحت باشه چون در هر حال هزاران چشم دارن نگاهش میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
اقای عزیز چنین اقداماتی می تواند زمینه سو استفاده و اخاذی را برای برخی ها فراهم کند
آخرین اخبار