طرح احداث سد کوچری 89 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، معاون اجرایی سد کوچری گلپایگان، گفت: در حال حاضر طرح احداث سد کوچری حدود ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با توجه به بارش مناسب سالیانه، قرار شده است تا حجمی مشخصی، آبگیری شود.
سید حسین پایدار ی با بیان اینکه سد کوچری در حال حاضر در حال آبگیری است و روزانه افزایش تراز نیز دارد ، تصریح کرد میزان آبگیری مرحله نخست این سد۶۰ میلیون متر مکعب است.             و ی افزود: میزان دبی آبی که از سرشاخه های دز وارد این سد می شود تقریباً از ۱۰ تا ۲۳ متر مکعب متغیر می باشد.
پایدار اظهار داشت: برای  انتقال آب از سرشاخه های دز به حوزه مرکزی گلپایگان بیش از ۵۰ کیلومتر تونل و ۷ کیلومتر کانال حفاری شده است و بعلت پر شدن سد قدیم گلپایگان و سر ریز شدن آن، به همان میزان آب که وارد این سد می شود، از این سد خروجی آب داریم.
وی ظرفیت آبگیری سد کوچری را دویست و هفت میلیون متر مکعب اعلام و تصریح کرد: برای استفاده بهینه از آب خروجی سد کوچری همچون ساخت نیروگاه برق، مطالعاتی در این زمینه صورت گرفته است تا در صورت امکان و داشتن شرایط ساخت، این امر محقق شود.
وی علت تخلیه اولیه آب سد کوچری را تامین آب آشامیدنی شهرهایی همچون قم،خمین، محلات و شهرهای دیگری که در مسیر  می باشند عنوان کردو افزود: علاوه بر آن میزانی از این آب هم در بخش کشاورزی گلپایگان استفاده می شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به بحران بی آبی در کشور، خصوصاً در فلات مرکزی ایران ، ذخیره آب در سد کوچری می توانند کمک شایانی را جهت حل این مشکل باشد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
آقا این سد در تاریخ پایان 96 به اتمام میرسد و زودتر تمام نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
با سلام چه زمانی سد کامل ابگیری شده وبه بهره برداری کامل میرسد؟
آخرین اخبار