صنعت پتروشیمی در پیچ و خم دستیابی به تکنولوژی نوین و پذيرش هزينه‌ مالياتی در مبادلات اقتصادی از مهم ترین خبرهای منتشر شده در هفته گذشته صنعت نفت و انرژی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فساد آور نبودن بنزین دونرخی تا اشتغال مهم ترین معضل اقتصاد کشور از مهم ترین رویدادهای اقتصاد و انرژی در هفته ای که گذشت؛


وزير اقتصاد گفت: از مجموع طرح ها و پروژه هاي پيشنهاد شده برای شفاف سازی اقتصاد ، 6 طرح و 15 پروژه در دبيرخانه و ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي به تصويب رسيد.



مدیر نمایشگاه بیست و یکم صنعت نفت، تعداد شرکت کنندگان نمایشگاه بیست و یکم بیش تر از سال های گذشته عنوان کرد و گفت: تا کنون ۹۹۶ شرکت داخلی، ۶۳۴ شرکت خارجی ثبت نام کرده اند.



مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توانیر گفت:صنعت برق می‌تواند یک صنعت کاملا مستقل از نظر نقدینگی باشد در تحول بعدی که در این صنعت رخ خواهد داد وجود سرمایه گذاری های خارجی در کنار دانش فنی آن خواهد بود.



وزیر نفت از آغاز ارزیابی مقدماتی شرکتها برای حضور در میدانهای نفت و گاز ایران در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی از اردیبهشت ماه خبر داد.



قیمت نفت دریای برنت با 1.1 درصد کاهش معادل 50سنت به رقم 44دلار و 61سنت در هر بشکه رسید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برخلاف اعتقاد برخی از افراد بنزین دو نرخی فسادآور نیست بلکه کنترل مصرف سوخت و اجرای عدالت در کشور را به دنبال دارد.



با وجود اقدامات مثبت و دستاوردهای قابل توجه در صنعت پتروشیمی کشور، هنوز نقاط ضعفی وجود دارد که باید برای رفع آنها تدابیری اندیشیده شود.



یک کارشناس اقتصادی گفت: بحث اشتغال و لشگر بیکاران مهم‌ترین مشکل فعلی اقتصادی ایران است.
معاون ماليات‌های مستقيم سازمان امور مالياتی کشور، شرايط پذيرش هزينه قابل ‌قبول مالياتي را براساس آخرين اصلاحيه قانون ماليات‌های مستقيم تشريح کرد.



یک کارشناس اقتصادی گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی رونق در تولید را به دنبال خواهد داشت.



یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند حمایت از صنعتگران و تولید کنندگان است.

انتهای پیام/









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار