ايستگاه سلامت فرهنگ سمنان، مجتمع آموزشی عالی سلامت و بهورزی سمنان، بخش دياليز شهید صفایی و بخش تزريقات سرپايی بيمارستان كوثر این شهرستان از جمله ی این طرح ها می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان سمنان گفت: درمان، بهداشت و سلامت از جمله مقوله های هزینه بر در دنیا است که معمولا اعتبارات کلانی را به خود مشغول می کند اما خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی سمنان تا کنون توانسته تا حد زیادی در راستای رفع نیاز درمانی و بهداشتی مردم این شهرستان و استان موفق باشد.

مهدی شادنوش افزود: پايگاه سلامت فرهنگ سمنان، مجتمع آموزشی عالی سلامت و بهورزی سمنان، بخش دياليز شهید صفایی و بخش تزريقات سرپايی بيمارستان كوثر این شهرستان، افتتاح فاز اول بلوك زايمان، مركز تصويربرداری و بخش اطفال بيمارستان ۱۵ خرداد مهديشهر از جمله طرح های افتتاح شده می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به لزوم احیاء طرح پزشک خانواده برای هر خانوار در استان گفت: اجرای این طرح می تواند در ارتقاء سطح بهداشتی و درمانی تاثیرات بسزایی داشته باشد همچنین پزشک خانواده می تواند در کاهش هزینه های طب سنتی مرسوم در جامعه موثر عمل کند.

شادنوش جلوگیری از هدر رفت وقت و انرژی را از دیگر مزایای طرح پزشک خانواده عنوان کرد و توضیح داد: با وجود اینکه طرح پزشک خانواده می تواند مزایای بسیاری داشته باشد اما به این نکته نیز باید توجه کرد که اجرای طرح های حوزه سلامت از جمله پزشک خانواده نیازمند زیرساخت های عمرانی، درمانی، فضاهای مورد نیاز و فرهنگی است که در این راستا نیز دانشگاه علوم پزشکی  سمنان تلاش وافری را در دستور کار دارد.
وی افزود: در دولت يازدهم با انجام كارهاي زيربنايي در وزارت علوم، طرح ارجاع از شهرهای دارای ۲۰هزار نفر جمعيت آغاز و اكنون در شهرهاي با جمعيت ۵۰ هزار نفر در حال اجراست همچنین ايجاد پايگاه های سلامت در راستای فراهم كردن زيرساخت های طرح پزشک خانواده و سایر طرح های درمانی در دست اقدام است تا بتوانيم علاوه بر پيشگيری و درمان به موقع مردم، از صرف هزنيه زياد و بیهوده نیز جلوگيری كنيم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در تشریح ویژگی ۱۰طرح مورد بهره برداری قرار گرفته در سمنان طی روزهای هفته سلامت، گفت: پایگاه سلامت فرهنگ سمنان با هزینه تعمیر۲۰۰میلیون ریال، دارای امکاناتی نظیر اتاق مراقبت سلامت، کلاس های آموزشی، خدمات مامایی، واکسیناسیون و ... برای تحت پوشش قرار دادن هفت هزار و ۵۰۰نفر، مجتمع عالی بهورزی برای گذراندن دوره های تخصصی بهورزی پیش از اعزام بهورزان به روستاها و افتتاح بخش دیالیز شهید صفایی سمنان با کمک خیران از جمله طرح هایی بودند که با حضور استاندار سمنان و سایر مسئولان ارشد این استان به بهره برداری رسیدند.

شادنوش درباره سایر پروژه ها نیز توضیح داد: بخش تزریقات سرپایی بیمارستان کوثر سمنان، فاز نخست بلوک زایمان این بیمارستان در کنار بخش اطفال کوثر، آغاز عملیات ساخت دو پایگاه سلامت شهری در سمنان و دامغان، ساخت یک مرکز سلامت مسکن مهر سمنان با اعتباری قریب به ۹ میلیارد ریال و پایگاه مسکن مهر دامغان با اعتبار سه میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال از دیگر طرح های مورد بهره برداری قرار گرفته هفته سلامت در سمنان هستند.

 وی افزود: امیدواریم با بهره برداری از این طرح ها بتوانیم نیاز درمانی و بهداشتی بخشی از مردم سمنان را بر آورده سازیم.

انتهای پیام / د

برچسب ها: افتتاح ، بهداشت ، درمان ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار