تعرفه ها بر اساس میزان تورم اعلام شود

رئیس انجمن ارتوپدی ایران با اشاره به این که یکی از معضلات بزرگ نظام سلامت بحث تعرفه های پزشکی است، گفت : باید تعرفه ها معادل آن چیزی باشد که در جریان های زندگی روزمره پیش می آید از افزایش قیمت ها گرفته تا افزایش افزوده قیمت ها و فرسودگی جسم و ذهن و غیره .

دکتر غلامعلی عکاشه رئیس انجمن ارتوپدی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که حوزه بهداشت و درمان سلامت جامعه را هدایت می کند ، اظهار داشت:
باید نگاه معقول و منطقی به مسئله تعرفه های خدمات پزشکی داشته باشیم تا پزشکانی که در بخش غیردولتی کار می کنند این اختیار را داشته باشند تا براساس تفاهم دو طرف و نه تجاوز به حقوق یکدیگر و نرخ معمول و تعریف شده جهانی با بیمار طرف شوند.

وی درباره تعرفه های بخش دولتی افزود: در بخش دولتی باید تعرفه ای لحاظ شود که جاذبه لازم را برای بیمار؛ پزشک و کادر درمانی و غیره داشته باشد و دیگر کسی سمت بخش خصوصی نرود.

وی ادامه داد: یعنی جاذبه اش از نظر امکاناتی که فراهم می کند چه برای بیمار و چه برای پزشک عقلایی بوده و از نظر خدمات مالی طوری باشد که پزشک دوست داشته باشد خدمات علمی و درمانی خود را در این بخش ارائه دهد .

عکاشه با عنوان این که تعرفه ها باید تعادلی و به اندازه نیاز بیمار و پزشکان باشد ، تصریح کرد: باید دو تعرفه داشته باشیم یکی برای بخش خصوصی که باید تعادلی و به اندازه نیاز بیمار و پزشکان باشد به طوری که نیازهای خود را برطرف کنند و در بخش دولتی هم باید معادل آن تورمی باشد که در جامعه اتفاق افتاده است .

به گفته وی تعرفه های پزشکی در کشورهای پیشرفته بر اساس میزان تورم ؛ نیاز بیماران و میزان مسائلی که پزشکان درگیر آن هستند تعیین و ابلاغ می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار