نشت ماده سمی آمونیاک از یکی از کارخانه‌های پتروشیمی رژیم صهیونیستی، مقامات این رژیم را به وحشت انداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از «عرب 48»، پس از نشت مقادیر زیادی ماده سمی «آمونیاک» از کارخانه «بری اور» در شهر «عتلیت» در نزدیک «حیفا»، فاجعه زیست محیطی دیگری روی داد و سبب شد تا نیروهای آتش نشان در محل حاضر شوند.

بر اساس این گزارش، پس از نشت این مواد و انتشار آن در هوا، مقامات رژیم صهیونیستی از شهروندان خواستند از نزدیک شدن به منطقه از جمله نزدیک شدن به سواحل دریا پرهیز کنند. همچنین نظامیان نیروی دریایی اسرائیل از ترک پایگاه خود منع شدند.

بر اثر این فاجعه، به مدت دو ساعت، هر گونه نزدیک شدن به منطقه به علت نشت این مواد ممنوع اعلام شد تا اینکه نیروهای ویژه اوضاع را تحت کنترل خود درآوردند و گازهای سمی را مهار کردند.

پس از سال ها، اکنون ساکنان منطقه در حال اعتراض و تظاهرات به اقدام مقامات رژیم صهیونیستی در نگهداری از مواد سمی در کارخانه ها و کارگاه های نزدیک به اماکن مسکونی در حیفا و اطراف آن هستند.

از دو سال پیش، ساکنان شهر عتلیت در اعتراض به فعالیت کارخانه «کرمل کیمیکالم» که انواع مختلف چسب تولید می کند تظاهرات می کنند زیرا این مواد سمی عامل انواع بیماری هاست. ساکنان اعلام می کنند که بوی بدی از این کارخانه متصاعد می شود که سبب نابینایی و سوزش چشم می شود.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار