معاون دادستانی استان خراسان رضوی گفت:چاه های آب غیر مجاز استان مسلوب المنفعه شده و در کمیسیون های مربوطه تعیین تکلیف می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی؛محمد بخشی محبی در نشستی با اصحاب رسانه و جمعی از سازمان های مردم نهاد ضمن قرائت بخش نامه صادره از سوی دادستان استان خراسان رضوی در تاریخ 6اردیبهشت امسال در خصوص تعیین تکلیف چاه های آب غیر مجاز افزود: بنا بر دستوالعمل دادستان خطاب به روسای حوزه های قضایی و دادستان های عمومی و انقلاب استان با توجه به ضرورت مدیریت آب در کشور،به مالکین کلیه چاههای عمیق و نیمه عمیق غیر مجاز و فاقد پروانه در سطح استان ابلاغ می گردد با توجه به افت سطح کمی و کیفی آب های زیر زمینی و رشد فزاینده برداشت های غیر مجاز در منابع آبی برابر مقررات کلیه چاههای غیر مجاز مسلوب المنفعه خواهد شد و با کلیه متخلفین مطابق ماده45 قانون توزیع عادلانه آب برخورد قانونی صورت گرفته و کلیه حقوق مربوطه دریافت و خسارت های وارده به منابع آب و هزینه های مربوط به انسداد و پرنمودن چاهها برای وزارت نیرو محفوظ خواهد بود.

وی با بیان اینکه تقسیمات در حوزه آب استان بر اساس حوزه های آبریز و دشت ها می باشد گفت: در حال حاضر در سطح استان 37 دشت وجود دارد که در وضعیت بهره برداری مطلوبی نیستند و هر روز به تعداد دشت هایی که از سطح آزاد به ممنوع و ممنوع بحرانی وارد میشوند افزوده می شود.

معاون دادستانی استان خراسان رضوی افزود: بر اساس گزارشات رسیده 208هزار حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان وجود دارد که تعداد زیادی ازین چاه ها در دشت هایی با وضعیت ممنوع و ممنوع بحرانی قرار دارد.

بخشی محبی با اشاره به اینکه تعیین تکلیف چاههای غیر مجاز در کمیسیون های مربوطه انجام می شود از مالکین چاه های غیر مجاز خواست به منظور تعیین تکلیف وضعیت چاه ها به آب منطقه ای استان مراجعه نمایند.

وی از صدور مجوز برای چاه های آب غیرمجاز شناسایی شده قبل از سال 85 خبر داد و افزود: مالکین چاه های واقع شده در دشت های با ظرفیت آبی قابل قبول و مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار چنانچه حریم آبی چاه های دیگر را نقض نکرده باشند و به مردم ضرر نرسانده باشندمیتوانند به منظور اخذ مجوز اقدام نمایند.

انتهای پیام//

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.