مسئول تئاتر کودک و نوجوان تماشاخانه «باران»، از شکل‌گیری این بخش و بایدها و نبایدهای تئاتر کودک گفت.

امیر مشهدی‌عباس مسئول تئاتر کودک و نوجوان تماشاخانه «باران»، در خصوص روند شکل‌گیری این بخش به خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در واقع مدتی بود به موضوع گسترش تئاتر کودک و نوجوان فکر می‌کردم؛ اما شرایط را مناسب نمی‌دیدم. تا وقتی که از دوستان شنیدم خیام وقار کاشانی مسئول تماشاخانه «باران»، هم همین دغدغه را دارد و طی جلسه‌ای برای همکاری به توافق رسیدیم.

وی درباره اقداماتی که می‌بایست برای تحقق این امر صورت بگیرد، اظهار داشت: اول باید سالن نمایش پا بگیرد و البته بخش تئاتر کودک و نوجوان هم شناخته شود.

مشهدی عباس افزود: ما به دنبال کارهای حرفه‌ای هستیم؛ البته حرفه‌ای به معنای با ارزش بودن متن نمایشنامه و اجرای قوی نمایش است تا آثار خوب را برای مخاطبان روی صحنه ببریم.

کارگردان نمایش «آشپزها» درباره اجرای نمایش خود مطرح کرد: شروع کار نمایش، استقبال خوبی از آن شد؛ حتی در خارج از ایران هم جوایزی را به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص نواقص تئاتر کودک و نوجوان اظهار داشت: تنها نوشتن یک‌شبه نمایشنامه و اجرای آن در سالن‌های نمایشی مطرح درست نیست؛ زیرا وقتی مخاطب آثار خوب را می‌بیند، به مراتب نمایش بهتری را می‌خواهد که می‌بایست هنرمندان وقت بیشتری را بگذارند و ارزش بالاتری را برای مخاطبان خود قائل شوند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.