کوچ بهاره دامداران گیلانی از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان ، مدیر امور عشایری جهاد کشاورزی گیلان  گفت : کوچ بهاره دامداران گیلانی همه ساله از ابتدای اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد.

سید علی نعیمی افزود : بیش از 4 هزار خانوار دامدار گیلان با 1 میلیون و 200 هزار راس دام سبک و بیش از 100 هزار راس دام سنگین شان تا اوایل شهریور در مناطق ییلاقی ماندگار خواهند شد.

وی با اشاره به تمرکز دامداران گیلان در مناطق غربی استان به ویژه تالش، رضوانشهر و ماسال گفت : کوچ بهاره دامداران گیلانی در 4 مرحله ورود به جنگل ، ابتدای مرتع ، وسط مرتع و محل استقرار خانوارها انجام می شود.

مدیر امور عشایری جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرد : پارسال با 500 میلیون تومان اعتبار استانی و 100 میلیون تومان اعتبار ملی به دامداران کوچنده گیلان در زمینه آبرسانی و بهسازی راه ها خدمات رسانی شد.

سید علی نعیمی توزیع 100 آبشخور ، بهسازی 100 کیلومتر جاده مناطق ییلاقی ، آبرسانی به مناطق ییلاقی فومن و رضوانشهر را از مهمترین خدمات ارائه شده به دامداران کوچنده گیلان اعلام کرد.

وی به تشکیل شورای عشایری در همه شهرستان ها خبر داد و افزود : هدف از تشکیل این شوراها ارائه خدمات بیشتر به دامداران کوچنده است.

دامداران گیلان پارسال 10 هزار و 500 تن شیر به ارزش 7 میلیارد و 260 میلیون تومان ، 5 هزار و 400 تن گوشت قرمز به ارزش 10 میلیارد و 800 میلیون تومان و 2 هزار و 400 تن پشم به ارزش 3 میلیارد و 600 میلیون تومان تولید کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: گیلان ، آغاز ، کوچ ، بهاره ، دامداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.