در دیدار معاون رئیس جمهوری اروگوئه؛

ظریف:ایران قائل به تعمیق مناسبات همه جانبه با كشورهای آمریكای لاتین است

وزیر امور خارجه با اشاره به دیدگاه های مشترك ایران و اروگوئه در عرصه جهانی گفت: ما در وزارت امور خارجه قائل به تعمیق مناسبات همه جانبه با كشورهای آمریكای لاتین هستیم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمدجواد ظریف" بعداز ظهر امروز-دوشنبه - در دیدار رائول سندیك معاون رئیس جمهوری و رئیس مجلسین سنا و نمایندگان اروگوئه با بیان این مطلب افزود: در گام اول با رفع مشكلات بانكی، فضای گسترده ای برای ارتقای همكاریهای اقتصادی دو كشور گشوده خواهد شد.

دو طرف در این دیدار راه های تحكیم مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

جواد ظریف با اشاره به چشم انداز روابط دو كشور اظهار داشت: روابط دو كشور همواره دوستانه و حسنه بوده است، امیدواریم سفر جنابعالی، زمینه ساز گسترش مناسبات دو جانبه در تمامی عرصه ها شود.

وزیر امورخارجه كشورمان با تشریح ضرورت های جدید درعرصه های دو جانبه و چند جانبه در پرتو نقش برجسته وسازنده ایران درتحولات منطقه وهمچنین موقعیت اروگوئه به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت گفت: تهران ومونته ویدئو می توانند، رایزن یهای مستمر خودررا در باره تحولات و مسائل منطقه ای وبین المللی ارتقا بخشند.

ظریف خاطر نشان كرد: روابط دو جانبه می تواند با گسترش رایزنی های تجار، صاحبان صنایع دو كشور افزایش یابد و دراین چهارچوب روابط و مراودات مالی و بانكی اهمیت فراوان دارد.

وزیر امور خارجه كشورمان با تشریح زمینه های جدید همكاری های دو كشور افزود: مسئولیت های جنابعالی در دو حوزه اجرایی و قانون گذاری، امكان تعمیق همكاری های دوجانبه رادرعرصه های قوای اجرایی و پارلمانی دوچندان می سازد.

** كاهش قیمت نفت حساب شده انجام گرفته است

رائول سندیك معاون رئیس جمهوری و رئیس مجلس سنا و نمایندگان اروگوئه در این جلسه با تبیین مشكلات ناشی از كاهش قیمت نفت اظهار داشت: كاهش قیمت نفت بر اساس سیاست های حساب شده ای انجام گرفته و این امر موجب آسیب های شدیدی بر توسعه اقتصادی و بروز بحران های اجتماعی به ویژه برای استقلال و حاكمیت ملی كشورهای مستقل بهمراه داشته است.

سندیك همچنین اظهار داشت: تحولات و پیشرفت های زیادی نسبت به گذشته ایران رخ داده است وتحریم ها موجب پایداری و موفقیت های شگرفی در جمهوری اسلامی شده است و عملا رویكرد گسترش صادرات غیر نفتی ایران در نتایج این پایداری ها، شكل گرفته شده است.

معاون رئیس جمهوری اروگوئه خاطر نشان كرد: ما در دوره تحریم ها، حامی ایران بوده ایم و اینك نیزدر شرایط اجرای برجام امیدواریم با چشم اندازهای جدید در راستای منافع مشترك و گسترش همه جانبه گام های موثری را برداریم.

سندیك در خصوص برنامه های اروگوئه برای پیشرفت مناسبات دو كشور گفت: ما بامقامات عالیه ایران به توافق رسیدیم كه به زودی كمیسیون مشترك اقتصادی با هدف فعال سازی مراودات فیمابین و ایجاد سازوكار بانكی وتقویت تبادلات بهداشتی،مواد غذایی، انرژی و ورزشی را در دستور كار قرار داده ایم.

وی با تشریح آخرین تحولات بین المللی در عرصه فقر و نابرابری ها و چالش های محیط زیست و مشكلات متنوع بشریت افزود: جوامع انسانی با گرسنگی، فقر و بروز آلودگی ها در محیط زیست و آثار منفی آن بر زیست انسانی با مخاطرات جدی روبه رو است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار