استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه طی حدود 18 سال اخیر، حداقل در 14 یا 15 سال رتبه‌های اول بیکاری را داشته که این امر نشان می‌دهد بیکاری در کرمانشاه مزمن شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اسدالله رازانی گفت:کرمانشاه جزو پایین‌ترین استان‌های کشور از نظر ضریب اشتغال است.

رازانی به آمارهای تامین اجتماعی هم اشاره کرد که بر اساس آن وضعیت بیکاری در استان حادتر جلوه می‌کند.

به گفته این مسئول، در کل کشور 52.5 درصد جمعیت بیمه شده تامین اجتماعی هستند و این عدد در کرمانشاه حدود 38 درصد است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از چهار یا پنج هزار نفر به بیمه‌شدگان استان اضافه نمی‌شود، یادآوری کرد: با این روند 20 سال طول می‌کشد فاصله‌ای که با کشور داریم جبران شود.

رازانی به مهمترین دلایل بروز بیکاری در استان هم اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین عواملی که به بیکاری دامن می‌زند، فضای کسب و کار است.

استاندار کرمانشاه پیشنهاداتی هم برای کمک به بیکاری استان داشت و گفت: مهمترین پتانسیل کرمانشاه کشاورزی شامل باغداری، زراعت، دامداری، شیلات، گلخانه است و از نظر قابلیت‌های کشاورزی جزو پنج استان اول کشور هستیم.

وی با بیان اینکه در ایران بر خلاف کشوری مانند ترکیه که 60 هزار هکتار گلخانه دارد، تنها 9 هزار هکتار گلخانه داریم، تاکید کرد: متاسفانه سهم کرمانشاه از این رقم زیر 40 هکتار است که از این میزان هم 30 درصد آن غیرفعال است.

به گفته استاندار کرمانشاه، هر هکتار گلخانه 10 نفر را مستقیم و پنج نفر را غیرمستقیم مشغول به کار می‌کند.

رازانی فرش را نیز یکی از مهمترین مزیت‌های استان و کشور خواند و یادآوری کرد: بزودی کارگروه فرش کار خود را در استان آغاز می‌کند.

وی حوزه تجارت را نیز دیگر حوزه تاثیرگذار استان دانست و بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده فعالیت کوله‌بری که مدتی متوقف شده بود از سر گرفته شده که در ایجاد اشتغال موثر است.

استاندار کرمانشاه گفت: به علاوه باید کاری کنیم که ورود و خروج مسافر به کربلا و عتبات عالیات برای سال آینده از استان ما صورت گیرد، زیرا کرمانشاه جایگاه اول در این حوزه دارد که مدتی به دلیل ناامنی کشور عراق متوقف شده است.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.